Postcard from Duluth

IMG_5166Så efter några dagar i Minneapolis tog jag mig igår ännu längre norrut, närmare bestämt till staden Duluth. Detta är då Kathleens hemstad och det är hennes underbara kusin Sara som bjöd hit mig för att se Minnesota och träffa hela deras familj. Sådan Kathleen sådan kusin.

Duluth ligger vid Lake Superior som är en otroligt stor sjö (och jag som trodde att jag kunde skryta med Oresjön hemma i Dalarna). Lagom till min ankomst fick de riktigt vårväder och vi kunde därför idag ta en promenad längs vattnet och Sara gav mig en guidad tur i staden. En stad som förutom att vara så fin och mysig också har fantastiskt trevliga människor. Dessutom ser man Dalahästar överallt. Bra att jag får lite uppvärmning så jag inte blir alldeles chockad av all Dalahet när jag kommer hem.

Leave a Reply

