Postcard from Minnesota

IMG_5125 IMG_5087I lördags lämnade jag alltså mitt kära California för kallare breddgrader. Som svensk kan man tydligen smälta av för mycket sol, och man vill ju inte ta några risker i ett 30-gradigt Los Angeles så norrut bar det av till Minnesota!

Här upptäcker jag nu de delar av Amerikat som våra svenska förfäder kom till när de lämnade Sverige för ett bättre liv (vilket fick deras senare generationer att gå miste om fri sjukvård, utbildning, barnbidrag osv. Jojo, så går det när man tror att gräset är grönare på andra sidan).

Efter två dagar i Minneapolis älskar jag iallafall det jag har sett hittills och det staten gett intryck av. Till exempel har de jättegott vatten och en stad som heter Mora där de tydligen har en gigantisk Dalahäst. Vadå svenska influenser?

Leave a Reply

