Postcard from Venice

imageJippie! Min resemånad har börjat! Jag är nu en fri arbetslös själ utan giltigt visum eller körkort i detta stora land. Med lite smålögner och överdramatiserande av situationen skulle jag kunna låtsas att jag är huvudpersonen i en film (för det låtsas jag ju verkligen inte redan). Jagad misstänkt för brott, europeisk drop-out-student som reser till USA för att finna “the American Dream”, utforskare som söker svaret för att rädda världens elefanter… Alla intresserade produktionsbolag är välkomna att kontakta mig.

I onsdags anlände jag till min första destination – Venice som ligger söder om Tampa på Floridas västkust. Så otroligt fint område med palmer, sandstränder så långt ögat når, okommersiella shoppinggator, båtar… De första två dagarna har jag nästan blåst bort men idag ser vädret ut att göra området rättvisa. Helt okej när DC-området just nu är täckt av snö.

Leave a Reply

