A Different Kind of Meatball

IMG_4097 Idag stod jag för middagen här i huset, och på menyn stod Italienska köttbullar i tomatsås och spagetti. Varför italienska köttbullar? Har de inte Scans som vanligt folk? Öhm..nej.IMG_4100 Nej, inget Scan här inte, utan här blev det från scratch. Kände mig ytterst självsäker efter min stora köttbullesuccé i julas. bara att byta ut nejlika och kryddpeppar mot lite örter och olivolja så blir det så väldans exotiskt. Dock kan jag ju inte säga att det ser sådär värst aptitligt ut just på den här bilden.IMG_4101 Men vänta bara! Lite stekning…IMG_4103 …och ner i tomatsåsen så…ser det fortfarande inte så aptitligt ut nej…IMG_4104 Okej, nytt försök. Lite bröd som tillbehör måste man ju ha! Ta ett bröd, dela i bitar (men skär för attans skull inte hela vägen igenom!), ha i massor av ost i klyftorna och dränk sedan i vitlökssmör. In i ugnen en stund…IMG_4106 …och så voila! Sådärja, så ska det se ut.IMG_4108Och upplagd på en tallrik och med lite grönt lyckades jag även få en bild som gör hela rätten rättvisa (haha, rätt-visa!). Vackert och välsmakande. Alldeles perfekt helt enkelt. Tyckte resten av familjen också (ni ska veta att jag inte hyllar mig själv så pass för ingenting, även om man kanske kan tro det ibland) och alla köttbullar försvann. I matlagning är ju det vanligtvis en garanti för succé, om de nu inte satt och smygmatade hundarna under bordet. Oh well, vad jag inte vet skadas jag inte av.

Leave a Reply

