May the New Year be Filled with Even More Drama

IMG_4039 Sista dagen på 2014 och jag är hemma i DC igen. Dock ska ni veta att det minsann inte var en självklar sak för 12 timmar sedan. Alltså att jag idag skulle vara hemma i DC igen. Att det är sista dagen på 2014 kan nog klassas som ganska självklar. Hursomhelst flög vi igår hem från St Louis. En flygresa som bjöd på en hel del dramatik.

Först blev vårt eftermiddagsflyg försenat. Sedan blev det inställt. Ingen stress då biljetterna blev automatiskt ombokade. Min värdfamilj skulle ta ett direktflyg fyra timmar senare än planerat och jag… Jag skulle ta ett flyg till Miami för att där byta till ett som skulle ta mig till DC. En sextimmarsresa istället för en på två timmar. Jaja, vad ska man väl göra? Ingen idé att bli frustrerad.

Dock är det ju lite okej att bli frustrerad när flyget mot Miami blir försenat en timme, och man inser att det är en ytterst liten chans att man kommer hinna med planet till DC, vilket i sin tur kommer innebära att man kanske möjligen eventuellt måste vänta i Miami till nästa dag. Innan någon nämner att “det låter helt okej att spendera några extra timmar i Miami”, ska jag väl kanske påpeka att det skulle bli på Miamis flygplats och att de nog inte skulle fixa ett hotell på South Beach åt mig där paraplydrinkar och badtofflor ingår.IMG_4043 Men som sagt, det var bara att gilla läget. Jag funderade på att klaga (och tro mig, framföra klagomål är lite av min specialitet) men det kändes inte helt genomtänkt då jag ju faktiskt behövde detta flyg för att komma hem. Nej, sådant får man ta efteråt. Jag satt bredvid trevliga personer på flyget, kollade på Trassel och drack så mycket jag kunde av den läsk man får gratis på flyget (trots att jag inte var törstig. Hehe, där fick de allt).IMG_4045 Jag tror att vår pilot egentligen ville bli racerförare eller något, för det var med en väldig fart vi kom fram till Miami. Go piloten! Dock var det fortfarande attans tajt med tid, och jag och några andra fick springa som tusan genom flygplatsen.IMG_4047 Precis i sista sekund kom vi ombord. Yay!!IMG_4053Då har man dessutom varit en halvtimme i Miami. Jag tog en bild av Miami Beach som bevis. Visst ser det trevligt ut, men jag är inte jätteledsen att det inte blev en längre vistelse.

Leave a Reply

