And Our Second Candle Was Lit

IMG_3677 Gladaste andra advent! Idag blev två guldiga kottar tända i min lilla adventshörna som dagen till ära hade fått tillskott av en fin ängel och min One Direction-kalender (det är ju allmänt känt att änglar och One Direction gör allt bättre).IMG_3682 Varför ha en adventshörna när man kan ha två (jo, jag har visst fått en aningens amerikanskt tänkande vid det här laget)?. Tack vare min fantastiska Familj fick jag idag även tända min fina fina adventsljusstake med dalahästar och riktig äkta vitmossa, självklart placerad framför min Body Shop-kalender. Att ta fram vitmossan som fortfarande är fuktig och avger doften som man inte har känt sedan ens sista morgonpromenad i skogen innan det bar av över Atlanten. Mycket underlig känsla.IMG_3686 Efter denna fina morgon spenderades eftermiddagen hemma hos min Area Director, Mara. Som sista aupairmöte för året anordnade hon en liten julfest hemma hos henne. Inte en jättestor skara men det gjorde ju bara det hela mycket mysigare. IMG_3688 Vi hade en julklappslek där man fick sno paket från varandra. En lek precis i min smak (speciellt då jag bara stal och inte blev stulen från)IMG_3689Lekar, mat, dryck och roliga samtal. Det behöver inte vara så mycket krångligare än så. Jag, Danielle och Gemma hade sedan lite efterfest med julvideos innehållandes bland annat Justin Timberlake. Riktigt fin andra advent.

Leave a Reply

