And Our First Candle Was Lit

IMG_3563 Glad första advent! Nu kan nedräkningen för jul börja på riktigt. Det är den här tiden före själva juldagarna som jag tycker är det bästa med hela julen. Så mysigt. Dock ska ni veta att jag fick jobba hårt för adventsfirandet i år då man i detta oförstående land inte ens uppmärksammar advent. De må ha en del makt amerikanarna, men de ska ha klart för sig att ingen, INGEN, ska ta ifrån mig mitt adventsmys! You do not mess with my advent coziness damn it! Nej, igår hjälpte Ella mig att stressdekorera då Thanksgiving nu är officiellt över, och i morse öppnade jag min ask med Nyåkers Pepparkakor och hade riktigt adventsfika. Aldrig förut har pepparkakor smakat så bra. Helt makalöst perfekt. Nästan som att jag skulle bakat dem själv.IMG_3561De hävdar att allt finns i USA, men en traditionell adventsljusstake kan de minsann inte erbjuda. Dock är jag väldigt nöjd med min improviserade lilla installation som jag satte ihop igår kväll. Traditioner är ju till för att brytas säger de, och vad är då ett bättre sätt att göra det på än med fyra guldiga ljus formade som kottar? Lite skype med Mamma samt luciaträning på det, då blev det riktigt fin första advent.

Leave a Reply

