Thanksgiving without Turkey is like Christmas without Gingerbread or Friday with no Two Pizzas,

IMG_3534 Nu förstår jag om ni är alldeles makalöst förskräckligt nyfikna på att höra hur det gick med vår 19-rätters-Thanksgiving-middag. Jo, det var allt nära att tidsschemat sprack och trots att det var en aningens kaos i köket när gästerna (i form av Joes föräldrar och syster med familj) anlände, lät vi oss inte brytas ner och allt blev mot alla odds färdigt i tid. IMG_3538 För att inte gästerna skulle svälta, eller vandra omkring i köket och störa medan de väntade på mat, serverades en välkomstdrink och ostron. Vem kan klaga över det liksom?IMG_3543Jag var sannerligen förväntansfull!10358749_10152816800109318_7275579115573124080_nTillslut skars den vackra (men kanske inte så glada) kalkonen upp…IMG_3540 …och blev startskottet för servering.IMG_3535Fy attans vilken god middag. En sak är klar efter min första traditionella Thanksgiving: jag skulle kunna äta denna “stuffing” och tranbärschutney som Molly tillagade varje dag i resten av mitt liv.IMG_3547 Makalöst mätta var vi ändå inte så pass belåtna att vi inte kunde få i oss efterrätt, vilket såklart kom i form av paj! Vår Pecanpaj fick sällskap av en Tranbärs- och Äppelpaj som Joes syster Mary hade bakat.IMG_3548Och hon kom även med en pumpa- och chokladcheesecake som fick änglarna i magen att dansa vals. Attans bubblan vad gott allt var! Nu i efterhand kan jag dock säga att det finns en ännu bättre del med denna högtid än själva middagen: rester! Jag är ganska säker på att vi har en bit  av den där tranbärspajen kvar i kylen som ropar på mig precis just nu. Bäst att jag går och kikar efter.

Leave a Reply

