Step Aside Monday, This is a Job for Coffee

IMG_3480Kära hjärtanes vad jag har varit effektiv idag! Och trots att ni inte ha frågat tänker jag nu ge er en lista över dagens bedrifter, mest i hopp om att någon vänlig själ kommer skicka mig någon form av belöning. En påse skumtomtar skulle inte sitta helt fel.

  • Skjuts till skolan (det gör jag ju varje morgon men tar med det också för att fylla ut denna lista till max för att ha en större chans på den där påsen skumtomtar)
  • Städning av tjejernas rum, vilket tar längre tid än vad man kan tro. Herrejösses, att man kan stöka till så mycket under en endaste ynka liten helg. Och VARjE VECKA!
  • Gått totalt två promenader med totalt tre hundar (en liten kluring för er som har tråkigt och har gjort alla nivåer av sudoku i söndagsbilagorna)
  • Tre maskiner tvätt av tjejernas kläder. Alla tre inkluderandes fem steg: sortering, tvättning, torkning, vikning och tillbaka till rummen. Rena träningspasset.
  • Två besök på mataffären (glömde avokado första besöket. Man skall icke glömma avokado!)
  • Middagslagning (med avokado)
  • Skjutsa Ella från skolan och till vänner och sedan hem igen. Funderar på om jag ska börja ta betalt. Helst i godis.
  • Spenderat en timme med Sophia för att försöka skapa något som kan användas som låtsasblod (fråga inte ens)IMG_3505 Någonstans emellan hundpromenad och mataffär hade jag sisådär 5 minuter utan något speciellt planerat. Så varför inte fylla igen den luckan med lite bakning? Jojomen, en sats kladdmuffinsar blev det.IMG_3506Blev en liten fin överraskning till tjejerna när de kom från skolan (tycker ju dock att de borde ge mig något istället för mitt enorma slit. Fast låta dem göra något i köket utan min inblandning? Njae…). Perfekt kladdiga och serverade med en klick kanelgrädde, som är ett lite stiligt ord för grädde med kanel i. Mumsi mumsi så gott! Ja, om man vill ha en garanterat bra belöning är det bäst att göra det själv. Nu hoppas jag på en ypperligt god sömn.
Leave a Reply

