Give Me a Weekend, a Month of Saturdays

IMG_3491 I lördags var jag  och Danielle ute hela dagen. Ja, i den bemärkelsen att vi inte var hemma. Utomhus var vi väl inte sådär värst mycket. På morgonen åkte vi ner till Pentagon City för lite shopping och annat trevligt. Jag behövde köpa skor (behövde kan man ju diskutera. Ville ha kanske är mer korrekt), vilket tog makalöst lång tid då jag med mitt velande var tvungen att gå till alla skoaffärer i gallerian och ändå inte kunde bestämma mig så vi var tvungna att gå till några av dem flera gånger. Bra tur att jag hade Danielle med mig som hjälp och bra tur (om än oförståeligt) att hon fortfarande vill vara min vän.

Skohandling med mig tar på krafterna hos alla inblandade, så vi gick till Starbucks och köpte deras allra bästa julsmak, Chestnut Praline Latte, som vi avnjöt medan vi kikade på alla människor som åkte skridskor på Pentagon Row’s isrink. När man kommer från en by där nästan alla lär sig åka skridskor innan de kan gå och man själv åker så att folk tror att man fortfarande har skydden på (där fick jag allt till ett litet rim), då är det ganska tillfredställande att se folk som är ännu sämre.IMG_3500 Efter vår paus hade vi nya krafter som kunde spenderas åt lite roligare shopping, vilket bland annat innebar Victoria’s Secret och World Market. Det sistnämnda är en affär som har massor av roliga saker från hela världen, såväl matvaror som annat festligt. Just nu har de också miljontals saker inför jul. Mysigt mysigt! Självklart hade de svenska varor (vilket var det jag var på jakt efter). Tyvärr ingen glögg eller lutfisk men det får väl gå an ändå. 10307362_10201905577559607_2971687378352015647_n När kvällen närmade sig kände vi oss ganska klara med shoppingen, men inte riktigt redo att åka hem än (hepp hepp! Rim igen)). Vad är då mer lördagkvällsaktigt än en bio? Vi styrde kosan mot gallerian i Ballston för att se på Mockingjay Part 1 (aaaah!!) Vi laddade upp rejält med snacks och läsk (älskar att mellanstorleken på läsk här i USA rymmer en liter) för att lugna nerverna, vilket behövdes både innan, under och efter filmen. Inga spoilers överhuvudtaget, men fy attans vad bra filmen var!IMG_3498Fantastiskt belåten med dagen åkte vi sedan hem och kunde beundra våra inköp för dagen. Förutom skor (jo, jag köpte faktiskt ett par tillslut. Antar att Danielle inte hade varit min vän längre om jag hade låtit henne genomlida hela processen utan resultat) kom jag även hem med ny (jag hoppas iallafall att den inte är begagnad) pyjamas, mystofflor, chokladkalender (jippie!), saffran och *trumvirvel* Nyåkers Pepparkakor. Superbra investeringar på en så superbra lördag.

Leave a Reply

