Do They Know it’s Christmas at All?

christmas-just-because

Jag älskar julen, och ännu mer än själva julen älskar jag den perioden precis innan. Den när alla juldekorationer börjar komma fram, affärerna börjar julskylta, att få göra en ny jullista på Spotify… Ja, ni förstår vad jag menar (den som vill ha vidare förklaring får gärna höra av sig!). Trots att alla affärer här i USA gick all in och lite till med deras julsortiment direkt efter Halloween (vilket enligt mig är en alldeles resonabel period att börja med julförberedelser) och Starbucks har börjat sälja alla sina julsmaker har jag ändå inte fått den där rätta julkänslan.

resize (1)

Jag måste säga att detta har stört mig enormt! Inte heller har jag kunnat gjort speciellt mycket för att förenkla infinnandet av julkänslan. Att juldekorera innan Thanksgiving är helt oacceptabelt (trots alla de kommersiella juldekorationerna. Har jag nämnt USA’s dubbelmoral förut?) och inte finns det snö eller glögg i närheten som kan ge en sådan där lite fin mjukstart på det hela. Jobbigt! Men så idag började…

tumblr_m3eue6Ga8x1rv78cgo1_500

…min favoritradiokanal med deras julmånad. Och det är minsann inte sådär blygsamt att de bara spelar en jullåt som sisådär var femte låt (blygsamt är ett ord ingen i USA känner till), utan frånochmed idag fram till jul spelar de bara, endast och enbart jullåtar 24/7! Och helt plötsligt, denna morgon när jag och Sophia sjöng med till “Let it Snow” i bilen, kände jag den där julkänslan jag så har saknat.

resize

Jippie! Nu satan ska här förberedas! Thanksgiving på torsdag och sedan blir det bara jul, jul, jul! Och…ja, just det…planerande av julklappar.

resize (2)

Leave a Reply

