Other Family in New York

IMG_3160 Ja, Familjen från Sverige var alltså här och hälsade på och gav mig två helt fantastiska veckor! Mitt tidsperspektiv för detta år är superkonstigt och jag kan inte riktigt avgöra om det kändes som evigheter eller bara någon dag sedan jag kramade dem senast. Dock kan man ju aldrig veta om de skulle känna igen mig (åtta månader kan allt göra mycket, och nu när jag nyss hade varit hos frisören och allt) så jag och Sophia gjorde en stor skylt innan jag skulle hämta dem på flygplatsen för att de skulle se mig i folkvimlet. IMG_3161 Jag köpte också en ballong för att vara på den säkra sidan. Dock kände de igen mig (jag hade allt blivit lite orolig om de inte hade gjort det) och det var massor av glädje! IMG_3179 Några dagar fick de på sig att bli av med sin jetlag innan jag drog med dem till New York där vi spenderade en del av deras första vecka här. Som de hockeyfantaster de är gick vi såklart förbi Madison Square Garden. Mamma hoppades att Henrik Lundqvist skulle hänga omkring där men han hade tydligen viktigare saker för sig. Helt obegripligt.IMG_3170 Vi bodde mitt på Times Square vilket såklart gav upphov till kvällslig “People Watching” ackompanjerat av milkshakes.IMG_3167Precis bredvid hotellet låg M&M’s World som var helt fantastiskt och där man kunde få sin personlighet beskriven i en M&M-smak.IMG_3174 En extra regnig dag besökte vi också Ground Zero (så passande).IMG_3176 Där man också kunde få nackspärr av att kika på det nya World Trade Center. Kan ju verka underligt att ersätta de gamla byggnaderna med något som är ännu lättare att träffa. Well, that’s the US.IMG_3177 Vi vandrade också omkring i Soho och West Village som jag känner mer och mer för varje besök i New York är mina favoritdelar av staden. IMG_3181Och såklart stod Empire State Building där så stadigt på sin plats. Väldigt fin miniresa innan jag fick visa Familjen hur fantastiskt Washington DC är.

Leave a Reply

