It’s About Time For Some Friday Coziness

IMG_3022 Äntligen fredag!! Då är det ju sannerligen dags för lite fredagsmys, vilken världsdel man än befinner sig i och oavsett om OLW finns tillgängligt. IMG_3017Mitt fredagsmys fick börja med lunch tillsammans med mina Sydafrikanska favoriter samt en söt tysk nykomling.IMG_3013 Vi gick för ovanlighetens skull till the Cheesecake Factory. Man vet att man är i USA när man måste planera hela sin måltid för att orka äta upp allting. Då vi alla var sugna på cheesecake, men visste att det är närapå omöjligt (borde dock anta denna utmaning någon gång) att få i sig en av deras enorma huvudrätter plus en enorm bit cheesecake, fick det bli förrätt-dessert-upplägget. Min förrätt bestod av Chicken and Mushroom Salad Wraps. Mycket gott!IMG_3015 Sedan var det då dags för det viktiga valet av dessert. Efter noga inspekterande av menyn samt kyldisken med alla cheesecakes valde jag…IMG_3014Pecan Turtle Cheesecake som innehöll gottigheter (det är ett ord) som pekannötter, karamell och choklad. Ytterst bra val…av Danielle. Ja, okej, jag får väl erkänna. Som vanligt kunde jag absolut inte bestämma mig så Danielle fick bestämma åt mig. Men det är ju ändå sådant som kallas riktig vänskap. Om ens vänner inte kan bestämma cheesecake åt en, då är de minsann inget att ha.IMG_3023Fantastiskt trevlig lunch och perfekt start på helgen. Härlig fredag på er!

Leave a Reply

