Autumn Seemed To Arrive Suddenly

IMG_2842 Jo ja, jag visste ju redan att amerikaner är rätt så extrema och visst, USA är ju kapitalismens hemland och jag borde inte bli förvånad att affärer och annat vill tjäna på sina kunder så fort de får chansen. Dock måste jag säga att när det kommer till högtider blev till och med jag förvånad över hur vansinnigt tidigt förberedelserna börjar.

Nu till exempel, trots att det fortfarande är över en månad kvar, började skyltningen och förberedelserna för Halloween för flera veckor sedan, och nu ser man dekorationer och dylikt vart man än går. Till exempel utanför Whole Foods där riktiga Halloween-pumpor är packade som pensionärer framför ICA en morgon då det var en rabattkupong på kaffe i morgontidningen.IMG_2843Inte ska ni tro att de bara har en sorts pumpa inte. Herrejösses. Det svenska problemet med att hitta en affär som överhuvudtaget säljer pumpa kommer ju inte påverka mig denna höst. Undrar hur många variationer av pumpapaj jag kan hinna med under hösten?

Leave a Reply

