Pizza is a Circle. Pizza is My Life. Pizza is the Circle of Life.

IMG_2865 Inte för att tala illa om min värdfamilj, men när det kommer till att använda absolut ätbara rester från tidigare måltider är de varken speciellt praktiska eller fantasifulla, vilket ju såklart resulterar i att de måste slänga *suck* massor *snyft* av mat. Så ska det inte vara om jag får bestämma (allt skulle vara så mycket bättre om jag fick bestämma), så i torsdags när jag hade middagsansvaret blev det något där det är en helt ypperlig möjlighet att använda rester och sådant slit-och-släng i kylen: hemgjord pizza (med lite fusk).IMG_2866 Botten var ett så kallat “flatbread” som jag undrar än idag varför de köpte då ingen ens hade nämnt vad vi skulle använda det till innan jag så heroiskt gjorde det användbart på gränsen till dess bäst-före-datum. Halva pizzan blev sedan “Chicken-Barbeque” med barbequesås, kyckling och fetaost, och andra halvan blev “Bacon and Cheese” med färskost som grund istället för tomatsås. Självklart toppades hela pizzan med sisådär 5 kilo ost innan den åkte in i ugnen.IMG_2867Ella var min assistent i köket denna kväll (ytterst ärofylld position) och fick stå för salladen. Med aragula, valnötter, äpplen och burrata visade hon att jag hade gjort ett bra val att låta henne komma inom 10 meter från mig när jag lagar mat. Mycket bra (och resursvänlig) middag!

Leave a Reply

