Just Arrange It

IMG_2814 Mitt ena värdbarn, Ella, är 15 år och som vi ju alla vet är inte denna ålder generellt utmärkande för sin enastående ordning och reda (dock var ju jag faktiskt en ganska hyfsat organiserad 15-åring. Synd att inte alla har den fördelen). Ofta kan det se ut som att en tornado på amfetamin har gått genom Ellas rum, något som ändå har blivit lite bättre sedan jag kom hit och hotade med att hon måste börja ta skolbussen på morgonen (bättre hot än vad det låter) om hon inte skärper sig. Dock är ju organisering en livsstil som tar ett tag att pränta in, så trots att golvet är rent för tillfället kan man fortfarande förvänta sig kaos i garderober, lådor osv.  Därför hade min värdmamma för någon vecka sedan ett önskemål om att jag skulle organisera Ellas rum. Herrejösses, hon måste ha glömt vem hon talade med. IMG_2816 Molly föreslog att jag kunde dela upp projektet på flera dagar. Lämna saker halvgjorda är inte riktigt min grej, och efter snabb analysering av rummet räknade jag ut att en eftermiddag var alldeles tillräckligt. Allt (enligt mig) onödigt som bara tog upp plats åkte ner i sopsäckar. Resten sorterades sedan in i väl utvalda kategorier och underrubriker, Slug som jag är märkte jag också ut var allting (och då menar jag allting) nu hör hemma, för då alla är läskunniga i familjen kan ingen komma och säga att den inte visste om mitt nya system. En av mina bättre strategier.IMG_2819Kläder, sminklådor, garderob… Inget kom undan denna sortering och organisering. Ella märkte till och med skillnaden, vilket inte säger lite. Sen när det kommer till att hålla rummet fint. Ja, tornadon verkar iallafall ha gått över till dextrosol vilket ju är en liten förbättring.

2 comments

  1. Aroon Melane · September 17, 2014

    love these organizers

Leave a Reply

