Animals in the Zoo

Emma tycker om att gå på zoo. Ja, så var det med det.

Nej, jag skojar bara (förstår om ni alla nu ligger dubbelvikta av skratt). Dock är det sant att hon tycker om att gå på zoo, så i söndags åkte vi därför ner just till the National Zoo här i DC. Nu måste jag bara varna er för att detta inlägg troligtvis kommer bli nominerad till “årets inlägg med flest fruktansvärt oförsvarligt dåliga bilder”. Men se det som en kul övning ni kan göra med små barn eller er själva där ni ska försöka hitta djuret på varje bild. Jag får väl försvara mig lite med att jag endast hade en i-Phone att ta bilder med. IMG_2822 Vi såg iallafall djuren klart och tydligt, och även om de flesta var intressanta (och inte bara sov vilket är något man ofta kan råka ut för på zoo) har man ju ändå en del favoriter. Geparderna var väldigt fina!IMG_2827 De hade också pandor som åt bambu (så stereotypiskt), och lillpandan (som inte var så värst superliten) klättrade i träd.IMG_2829 Jag fick också se ELEFANTER! Inte trodde man väl att de skulle vara så bra på kurragömma inte. Jodå, elefanter är minsann sluga på många vis.IMG_2831 Jag fick också se livslevande gorillor för första gången i mitt liv.IMG_2833 I reptilhuset hade de såväl alligatorer som krokodiler. Denna alligator ser dock ut att ha fått nosen överkörd.IMG_2834Avslutar med den mest otydliga bilden av de alla. Otydlig eller inte, ett lejon med svart man (nej, det är inte en extra hårig schimpans som sitter på en ponny) är ju alltid en bra avslutning. Trots att den inte gör sig rättvisa i dessa bilder, var det ändå en fantastisk och mysig dag, Perfekt slut på ett lika perfekt besök från finaste Emma.

Leave a Reply

