Left Me For My Friend

imageJaha, då ska jag försöka mig på något så högteknologiskt som att blogga från mobilen. Varför ska det nu vara nödvändigt kan ju tyckas (tro mig, jag har ställt mig själv samma fråga ett antal gånger redan)? Jo, det är ju så att jag knappt hade hunnit komma hem förrän det var dags att bege sig iväg igen. 

Faktum är att jag just nu befinner mig i ett hotellrum i New York med min bästa finaste Emma som i måndags kom hit till USA från Sverige. Riktigt finbesök måste jag säga! En dag av jetlag fick hon ha innan jag drog med henne på stora äventyr. Dock kunde vi väl ha fått ett hotellrum lite närmare Empire State Building? Det är ju flera meter bort. 

3 comments

  1. Josefin · August 31, 2014

    Hej hej! Jag heter Josefin och har följt din blogg ett tag då jag den 6 oktober kommer att flytta till DC. Jag kommer vara au pair till 2 st pojkar.
    Jag undrar hur länge du har kvar i DC och hur du trivs i staden, jag har uppfattat det som att det inte bor så många svenskar där.
    Och om du är kvar när jag kommer skulle det vara roligt att träffas.

    • countbysmiles · September 2, 2014

      Hejsan Josefine!
      Åh vad kul att höra att du kommer hit till DC!
      Jag har varit här i drygt 6 månader nu (attans tusan vad länge!). Älskar DC-området så himla mycket, såväl downtown som Arlington där jag bor.
      Det bor faktiskt en del svenska aupairer häromkring, men nästan inga från samma agentur som jag åkte med – STS och AuPairCare. Därför har det liksom inte blivit av att jag har träffat så många svenskar.
      Skulle vara jättekul att träffa dig när du kommer hit! Här är min email: daniela.sundin@hotmail.com. Hör gärna av dig med mer frågor! 🙂

  2. Ellen · August 31, 2014

    Hej 🙂 Mysig blogg du har! Kan du ta kontakt med mig via min mail, har lite frågor! ellenolssonn@hotmail.com Mvh Ellen

Leave a Reply

