Necessary to Have Relatives in Kansas City

Här kommer då en liten dokumentering över min lördag i Kansas City.IMG_2734Efter lunch åkte jag med mormor Linda och morfar Mike till the National World War I Museum. IMG_2736Ett av de häftigaste museum rent arkitektoniskt.IMG_2738Som vi alla vet hamnar ju Första Världskriget ofta i skuggan av Andra Världskriget (finns ju anledning till det), men detta museum fokuserade då endast på det första och gick in på många detaljer som vanlig skolutbildning (även IB, tro det eller ej) ofta överser. Självklart avslutades ju utställningen med att berätta hur USA gick in och räddade hela världen från undergång. Tårar, blod, honnör, amerikanska flaggan och flygvapnet! IMG_2737Uppifrån museet hade man en fin utsikt av Kansas City’s Skyline.IMG_2747När vi kom hem blev det genast dags för middagsförberedelser då vi skulle få gäster. Dock vill jag påpeka att middagsvalet var tillägnat lilla mig. Innan jag åkte sa många att jag var tvungen att äta Kansas City barbeque då den ska vara den bästa i landet (säger inte lite då barbeque är något av de få saker som amerikanerna faktiskt är jäkligt bra på i matväg), så det var vad det bjöds på denna kväll.IMG_2742IMG_2741Mums mums! Änglar som sjunger i magen.IMG_2746Innan efterrätt såg jag fin färg på himlen och gick ut för att beundra solnedgången och insåg att ett ännu bättre fotoobjekt var Kims hus i solnedgången. Lite glass på det och man har ett perfekt avslut på en fin kväll.

Leave a Reply

