A Sunday Well Spent

IMG_2587Här är en liten sammanfattning av vad jag hade för mig i söndags, och det var inte lite ska jag säga!IMG_2588På morgonen åkte jag downtown tillsammans med Danielle och Mailys för att gå på the Holocaust Memorial Museum. Det är alltså ett museum om förintelsen, vilket kanske inte är ett så värst muntert ställe att starta dagen på, men dock så intressant och nödvändigt. Bra struktur och berättarteknik och jag var glad att det faktiskt var fokus på offren och historian istället för det amerikanska perspektivet. IMG_2590Efter detta besök hängde vi omkring i DC en sväng innan Mailys var tvungen att åka iväg på lite ärenden (vad som nu kan vara viktigare än att spendera tid med oss?). Då Danielle och jag var fria själar utan plikter denna dag, åkte vi  ner till gallerian vid Pentagon där vi gjorde sådant som man bör göra när man inte har något viktigare för sig, som att till exempel spendera en timme på Teavana och göra slut på nästan alla deras gratisprover.IMG_2591Några timmar senare steg vi på en gul skolbussIMG_2592…(vilket har varit vår dröm sedan vi såg Forrest Gump för första gången)…IMG_2593…och åkte till en karnival som arrangerades i Arlington den här helgen (för att förklara den gula skolbussen kanske jag bör nämna att den användes som en allmän “shuttle” till karnivalen och det var inte så att vi bara såg en gul skolbuss och sa till chauffören att köra oss dit)IMG_2596Vi köpte genast biljetter till pariserhjulet. IMG_2597Pariserhjulsselfie! IMG_2599Sen kom Mailys och då köpte vi karnivalsmat (som bara består av massor av konstiga saker. Vad sägs som friterade Oreos till exempel?). Sedan spenderade vi hela kvällen till att åka karuseller tills vi mådde illa. Precis som det ska vara.

Leave a Reply

