Go Back to New York (del 1)

IMG_2252Åter igen hemma i DC efter några väl spenderade dagar i New York City. I måndags satte jag och Ella oss på tåget för att drygt tre timmar senare kliva av på Penn Station. Denna tågresa blev allt lite nostalgisk för min del då sist jag åkte tåg i USA var när jag åkte från AuPair-akademin i New York ner till DC för att flytta in hos min värdfamilj. Väldigt konstigt att tänka på det nu.IMG_2267Vi bodde på Archer Hotel som låg på West 35th Street precis vid 5th Avenue. Från vårt hotellrum (och från våra sängar!) hade vi utsikt över Empire State Building. Helt okej.IMG_2260Hotellet var jättefint och hade superbra service. Sen var det allt lite underligt, men på ett ganska charmant sätt. Låt mig ta ett exempel. Några minuter efter vi hade kommit upp till vårt rum knackade en anställd på och frågade om vi behövde någonting och gav oss en liten påse kakor och ett fint meddelande. Kan också tillägga att vi varje dag fick liknande godsaker (som mini-mini-cupcakes till exempel) med fina meddelanden. Underligt men uppskattat.IMG_2259När vi hade gjort oss hemmastadda (ett ord som ser ytterst underligt ut nedskrivet) gick vi ner till hotellets restaurang för att möta Molly, som hade åkte före oss samma morgon, för lunch. Till efterrätt fick vi in en ytterst vacker skapelse som bäst kan beskrivas som chokladmousse med tiotusen tillbehör. Både jag och Ella fick en sådan väldig lust att bara slå sönder den, ungefär som när man var liten och ens vänner byggde ett jättehögt torn av klossar och allt man ville i livet var att få riva det. Vi nöjde oss med att bryta av bågen i choklad.IMG_2262Hotellet hade såklart en rooftop bar och efter lunch åkte vi upp dit för att se på utsikten. Blir svårt att få en tydligare utsikt av Empire State Building (dock möjligt om man plöjer ner några hus. Ett förslag jag kanske bör hålla för mig själv)IMG_2265Dock utgör ju dessa hus också en fin utsikt.IMG_2274Då Joe också var i New York över dagen för jobb, mötte vi upp honom några timmar senare. Efter god middag gick vi alla till Bryant Park som denna kväll användes som en utomhusbiograf och därför var full med människor.IMG_2311Det kändes allt som att Empire State Building förföljde oss denna dag, vilket jag antar är en sådan sak i livet som man får leva med helt enkelt. Det kunde ju ha varit värre.

Leave a Reply

