You’re One of the Best

IMG_2169Ni som följer min twitter har ju säkert märkt att den på senaste tiden har till 99% handlat om Fotbolls-VM. Baserat på min stora kärlek för fotboll var jag en aning orolig när jag åkte till USA att jag skulle missa den folkfest som vi Européer alltid gör mästerskapen till, då “football” i det här landet betyder en-sport-där-ingen-riktigt-vet-reglerna-men-nåde-den-som-rör-bollen-med-fötterna. Men, då det gick mycket bättre för USA än väntat blev ju amerikanerna mycket mer intresserade (vadå medgångssupportrar?)och jag har fått uppleva den folkfest (om inte värre) som jag trodde jag skulle gå miste om.

Jag och Gemma bestämde oss i söndags för att vara riktigt amerikanska och se finalen på en sportbar. Vi gick, till Whitlows on Wilson i Clarendon där jag dagen till ära fick en specialdrink (alkoholfri förstås i det här j*vla pk-landet) av vår servitör.IMG_2171Man ska aldrig se fotboll på tom mage. Vi beställde in Ceasarsallad med räkor och denna restaurangs paradrätt, mac n’ cheese, vid sidan av. Mac n’ Cheese är ju inte direkt så ofta en smaksensation, men denna var sannerligen himmelsk! Ängladiscot på tungan var bevis på varför den är så känd.IMG_2168Vi hade tur som fick ett bord då både baren och restaurangen var full av människor som kollade på matchen, vilket inte framgår på bilden men jag ville inte förstöra stämningen genom att på ett olustigt sätt sitta och ta smygbilder på människor. Ja, det var en riktigt bra stämning. Trots att USA inte var i finalen följer ju amerikanerna ofta mottot “vår fiendes fiende är vår vän” (ibland även “fiendes fiende är vår fiende” och “alla som inte är vår vän är vår fiende”) så alla var jätteengagerade. Germany v Argentina: 2014 FIFA World Cup Brazil FinalStor glädje från både mig och den största delen av de andra gästerna över Tysklands vinst (en mening jag aldrig trodde jag skulle säga). Absolut välförtjänt och trots att jag önskar fler mål i en VM-final, var det ändå en underhållande match. Nu jäklar börjar nedräkningen till Premier League! Jag kanske klarar en månad utan fotboll.

Leave a Reply

