There is No Harbor of Peace

IMG_2125Förra veckan åkte jag och tjejerna en eftermiddag ner till the National Harbor i södra DC.IMG_2124Det var så varmt så att vi trodde vi skulle smälta men samtidigt jättefint. Tydligen har de nyss renoverat hela området och jag måste säga att de verkligen har fått till en riktigt turistanda. IMG_2127En av de nya attraktionerna är ett stort pariserhjul. Oturligt nog är Sophia rädd för sådant, och även om jag och Ella för en kort sekund övervägde att binda fast henne vid en lyktstolpe medan vi åkte ett varv, insåg vi att det kanske inte skulle vara så uppskattat. Det får bli en annan gång helt enkelt (alltså åka pariserhjulet).IMG_2126Istället gick vi och utforskade lite. Precis vid vattnet är det som en riktig liten hamnstad med restauranger, caféer och vissa småbutiker. Jättemysigt!IMG_2128Vi gick till Ben and Jerry’s där jag med omsorg valde smakerna pecan butter och strawberry cheesecakeDock fick jag inte njuta av min glass speciellt länge då Ella plötsligt sa “Hm, det smakar nästan som att det vore jordnötter i min glass” för att sekunden efter mycket riktigt hitta en jordnöt i hennes glass. Nu är det så att Ella är allergisk mot jordnötter. Så fort som möjligt bar det av genom gatorna till närmsta apotek för medicin. Ytterst dramatisk men allt gick bra då hon faktiskt inte svalde någon jordnöt. Jag ville genast gå tillbaka och ge glassbaren en rejäl utskällning med hot om stämning osv! Av någon konstig anledning ville inte Sophia och Ella låta mig göra det. Märkligt.IMG_2129Istället tog vi bilen några minuter bort till en stor outletgalleria, där vi hade som mål att köpa lite träningskläder till tjejerna som de kan ha när de är på läger i sommar. De har verkligen inga träningskläder, vilket är förklarligt då de knappt vet vad fysisk aktivitet innebär. Så istället för träningskläder höll de med mig om att vi i deras fall borde kalla det lägerkläder. IMG_2130Fin outlet var det iallafall (dock inte lika bra som Potomac Mills) och vi hittade allt vi behövde. Jättetrevlig, om än lite dramatisk, eftermiddag och mini-roadtrip med tjejerna.

Leave a Reply

