This Juicy and Tasty Cake

IMG_2069Igår kväll till vår “4th of July-meny” stod jag för efterrätten (no surprise) och denna afton kom den i form av Hummingbirdkaka. Den ska egentligen vara i form av en tårta med våningar men nu ville jag tillverka den i en sockerkaksform så åt fanders med “egentligen”. Visade sig vara ett bra beslut då denna kaka kan ha varit den mest perfekta jag någonsin har stjälpt upp från en sockerkaksform. Inte en enda smula fastnade i kakformen.IMG_2082I Hummingbirdtårta ska man ju då egentligen ha färskostfrosting emellan varje lager, men då jag ignorerade “egentligen” blev det endast färskostfrosting på toppen. Pudrade över lite kanel och så, trots att jag inte trodde det var möjligt, var den ännu vackrare än innan. Nästan så man fick tårar i ögonen.IMG_2085Varje bit blev serverad med jordgubbar, blåbär och vaniljglass. Rött, blått och vitt. Jajamensan, jag fick allt till de ryska färgerna! Eller…var det fel land…?

2 comments

  1. Emma S. · July 5, 2014

    Fint! 🙂

Leave a Reply

