Nothing but Natitude

IMG_1987I tisdags var jag alltså på min allra första baseballmatch någonsin! Vårt Washington Nationals mötte Colorado Rockies. Såklart var jag väldigt exalterad över detta, men för att inte komma dit och se ut som vilken amatör som helst hade jag dagen till ära köpt en supportertröja. Kände mig genast som en riktigt baseballfantast.10429815_10201235482087639_4916829874237473213_nPå eftermiddagen mötte jag upp Danielle och tillsammans begav vi oss till arenan, Nationals Park. Det var så attans varmt och vi trodde att vi skulle dunsta bort innan vi ens var framme.IMG_1992Arenan var jättestor och trots att det var ganska tidigt var det redan en hel del människor.IMG_1993Denna dag delade de ut gratis filtar med Nationals-tryck så länge lagret räckte. Det kan ju vara så att vi valde denna match bara för att vi visste att vi skulle få en gratis filt, och det kan ju möjligen eventuellt vara anledningen till att vi kom dit så tidigt också.IMG_1994Vi snodde åt oss både en filt och ett program (vilken bonus!). Egentligen kände vi nu att kvällen redan var fullbordad, men det vore ju onödigt att åka hem när man ändå har biljetter till matchen. Då vi hade ganska mycket tid tog vi en sightseeing runt arenan.10462811_10201235482407647_5507547677666765462_nStolt poserande med våra filtar.IMG_1995IMG_2003IMG_1996På storbildsskärmen visade de matchen mellan Belgien och USA.IMG_2009Alla var som fastklistrade framför skärmarna. Lite komiskt då de flesta amerikaner knappt visste vad fotboll var innan detta VM (det är ju såklart en jäkla skillnad om det går bra för det lag man håller på). Lite synd att USA åkte ut då jag har varit glad åt att kunna diskutera fotboll med alla man möter. Dock är det ju lite skadeglädje när det blir svart på vitt att USA inte är bäst på allt.IMG_2007Som tröst efter detta nederlag gick vi och många andra och köpte mat. Jag och Danielle skaffade oss varsin supportermugg i vilken man kunde få påfyllnad utan extra kostnad under hela matchen. Självklart vill man utnyttja en sådan chans så det blev sannerligen en hel del påfyllnader (samt toalettbesök) denna kväll.IMG_2011Så var det då dags för baseballmatchen att börja (efter nationalsång och hedrande av flaggan och annat trams man måste bemöda sig med att stå upp för).10437418_10152119983786044_9101810830828538194_nGina och Joanna kom precis i tid.IMG_2015Arenan hade en egen solnedgång. Alla drog en lättande suck när solen nu inte längre stekte oss som ägg.IMG_2016Faktiskt var det väldigt roligt och spännande att kolla på baseball. Detta trots att det är en hel del stillastående (att ha bra kondition kan inte vara ett krav för baseballspelare. Faktum är att under uppvärmningen stod 80 procent av alla spelare och kollade på fotbollsmatchen istället. Okej…jag skulle kanske gjort samma sak). I dessa pauser kunde de passa på att städa planen…IMG_2019…eller ha race för presidenter med jättehuvuden.IMG_2020Abraham Lincoln var i riktigt bra form idag och vann stort!IMG_2021Precis som tennis kan baseballmatcher pågå i all evighet. Denna pågick nästan så länge, närmare bestämt i tre och en halv timme.IMG_2024Denna match var inte den mest spännande då Nationals var överlägsna, vilket inte berodde på att de var speciellt bra utan snarare att Rockies var så attans dåliga. Trots det öppnades mina ögon för baseball denna kväll och icke att förglömma fick jag ju också en gratis filt! Därför var jag väldigt nöjd ändå med denna debut.

Leave a Reply

