It’s Just…I am Afraid You Might Mess it Up

De senaste veckorna har Molly varit hemma då hon har varit sjuk (i sex veckor trodde hon att det var lunginflammation, då hon fått det diagnostiserat, för att sedan förra veckan få reda på att det var kikhosta. Och folk ifrågasätter att jag tycker det är onödigt att gå till doktorn?). Hursomhelst kan man ju förstå att  denna hemmavistelse och plötsliga paus från hennes annars så stressiga arbete, leder till en viss rastlöshet. Kombinerat med steroiderna i hennes medicin har då detta resulterat i att Molly under den senaste veckan har påbörjat ett projekt att organisera hela huset (vilket nu också har lett till ommöblering och renovering). Ett projekt som jag såklart är högst delaktig i. Inte alls mig emot. För att citera Monica i Vänner: “This is like Disneyland for me!”IMG_1983Häromdagen fick jag den stora äran att sortera i linneskåpet innehållandes lakan och handdukar. Jojo, detta kanske inte låter så märkvärdigt, men då ska jag säga att det beror helt på vad man menar med sortera. Först timmar av vikande (ni ska bara veta hur jäkla mycket lakan det var, varav hälften var djävulslakan med resår runtom, därav oundvikliga skrynklor ifall några förstå-sig-påare har reagerat på det) och att försöka hitta matchande set. Sedan kom min absoluta favoritdel: kategorisering.IMG_1985Lyckades få till en sortering och kategorisering efter både färg, storlek, matchande set samt användningsområde. Sist men inte minst blev det att märka alla kategorier så att alla ska kunna ta del av mitt fantastiska system och inte förstöra det på något sätt (som att jag någonsin kommer låta någon annan än jag röra detta skåp hädanefter).

One comment

  1. Josefine · July 3, 2014

    Haha ååh jag är precis likadan!! Senast igår rensade och sorterade jag vårt kylskåp, kategorier för maten fixade jag också!! Haha 😀

Leave a Reply

