Hey, Who’s Watching the Galleria?

I lördags gick jag upp tidigt tidigt (med tanke på vilken veckodag det var och med hänsyn till att jag var på fest kvällen innan), tog bilen och plockade upp Gemma och begav mig sedan tillsammans med henne mot vårat ytterst viktiga och enda uppdrag för dagen: shopping.IMG_1896Vi åkte till Potomac Mills i WoodbridgeDenna galleria hade sannerligen allt jag kan begära när det kommer till shopping. Ett antal designerbutiker blandat med lika många designer-outlets och så lite H&M på det. En perfekt balans.

Självklart leder en sådan balans till att shoppingbegäret börjar jobba som på amfetamin och glömmer bort allt som har med plånbok och gränser att göra. Redan i första butiken, American Eagle Outfitters, spenderade Gemma hela sin budget (ingen vidare planering där inte). Själv hade jag såklart en väldigt strikt plan som innebar att helt enkelt inte ha någon budget, vilket visade sig vara värdefullt då sommarrean var i full gång. Till exempel hade de inne på Ralph Lauren rea på t-shirts, och tänka sig, där stod jag med en rabattkupong i handen. Ett noga urval av dessa t-shirts kan man nu finna i min garderob.IMG_1900Jag och Gemma har startat en tradition att alltid äta glass när vi gör något tillsammans. Inget undantag den här gången. IMG_1909Såklart hade denna galleria också en photo booth, som vi genast tryckte ihop oss i. Tycker att dessa foton (och smärtan i mina axlar av släpande på kassar) avspeglar ganska bra hur extremt lyckad denna shoppingtur var. Jag tror till och med att jag har fått en ny favoritgalleria, och det är nog ganska bra att den ligger på ett relativt långt avstånd från mitt hem.

Leave a Reply

