Brazil, Here We Come.

official-partner-merchandise-fifa-brazil-2014_531082945bd94_w1500Då har Fotbolls-VM 2014 äntligen startat, något som jag har sett framemot under en väldigt lång tid! Synd att jag för detta tillfälle befinner mig i ett land där man menar att “football” är lika med en sport där “foot” och “ball” knappt har med varandra att göra överhuvudtaget. Att det är “riktig fotboll” för dem har ju endast att göra med att de har ordet “American” framför (och det säger ju en del om amerikanarnas självkritik, eller rättare sagt brist därav).

Men jag ska minsann inte låta detta hindra mig från att följa denna fest i en månads tid. Dags för att införa lite annan kultur i huset, ett uppdrag jag tar mig an med glädje.

Leave a Reply

