To the Outer Banks (del 4)

Dagen efter bröllopet bjöds det på en stor bröllopsbrunch. IMG_1652 Massor av mat fanns det! IMG_1655 Förutom några saker från en cateringfirma, var det Molly, hennes mamma och hennes syster Kessie som stod för rätterna i denna brunch, och då det var runt 70 hungriga gäster denna morgon hade de en del att göra. Denna bild visar Mollys casserole (en typ av ugnsomelett) och Kessies coconut french toast.IMG_1654Det bjöds också på frukt, bär, yoghurt och bakverk som sötebröd och muffins.IMG_1653Jajamen, det är faktiskt friterad kyckling ni ser på bilden. Hur i allsin dar hänger friterad kyckling ihop med resten av brunchen kan man tänka. Jo, det ska jag nu tala om.IMG_1656Det finns nämligen här i Amerikat en rätt som heter Chicken and Waffles där man – är ni redo? – tar en våffla, brer smör på den, toppar med sirap, lägger en rejäl bit friterad kyckling ovanpå våfflan, toppar med lite mer sirap och äter sedan allt som en smörgås. Ett exemplariskt bevis på varför Amerikansk matkultur inte har spridit sig så långt utanför Amerika.IMG_1659Trots att jag älskar att testa nya maträtter får det ändå vara någon måtta. Dock högt betyg till allt annat som det bjöds på under denna brunch!IMG_1657  IMG_1662I ren Nalle Puh-anda tyckte vi att vi allt kunde ta igen oss lite efter morgonens insats att fylla våra magar, så på filtar och stolar slog vi oss ner i en hög på stranden.IMG_1663 IMG_1665 Newport Beach-invånarna i vår grupp passade även på att surfa lite då vågorna var enorma denna dag.IMG_1667 Åh vad jag önskar att jag kunde surfa! Man ser ju om inte annat väldigt cool ut.IMG_1668 IMG_1669 Efter flera timmar på stranden kände jag hur solbrännan började komma (vilket den gjorde i röd skepnad samma kväll) och följde därför med Mollys föräldrar som skulle uträtta några ärenden. Av “en ren tillfällighet” fanns en Ralph Lauren-Outlet precis bredvid affären de skulle till. Tro inte att jag gör något på måfå inte.IMG_1672Denna dag var återigen en födelsedag, nämligen Kessies son Jacob’s som fyllde 20. Detta firades med god middag, presenter och fin fin glasstårta.IMG_1670 Precis som resten av veckan, blev detta en väldig fin sista dag och kväll i Outer Banks. Förutom att få spendera helgen i en jättefin omgivning och med speciella upplevelser inklusive ett strandbröllop, har jag fått lära känna en hel bunt fantastiska människor som har bjudit på en stor trygghet och massor av skratt. Fina minnen tar jag med mig, precis så som det ska vara.

Leave a Reply

