To the Outer Banks (del 1)

På onsdag eftermiddag kom alltså jag och Ella ner till Outer Banks helskinnande efter min mycket imponerande bilkörning från DC. Outer Banks är alltså en serie av smala öar som hänger ihop och bildar något som ser ut som en tråd utanför North Carolinas kust. Ett äkta turistställe med riktig strand-med-surfing-och-fest-känsla och denna gång bodde vi i ett område som heter Nags Head där även Mollys systersons bröllop (som ju faktiskt var den stora orsaken till att hela släkten samlades den här veckan) skulle ta plats.IMG_1566 Då inte en enda av gästerna faktiskt bor i närheten av Outer Banks hyrde brudparets finansiella ansvarstagare (läs: deras föräldrar) enorma hus vid stranden där alla fick bo. Detta var det hus där de flesta bodde och därför hade högst kaosfaktor. IMG_1587Dock dess arkitektur och läge går ju inte att klaga på. Husen på andra sidan vägen (de ni ser på bilden) låg bokstavligt talat på stranden.IMG_1584 Hur social jag än må vara tycker jag att det är väldigt skönt med ett tyst och lugnt ställe där man kan ta några djupa andetag. Mollys äldsta syster Kim (mamma till brudgummen) adopterade därför mig till huset där hennes familj och hennes föräldrar bodde. Att detta hus hette Ferrari gjorde ju inte saken sämre.IMG_1569 Så fantastiska som de är lät de mig ha ett helt eget rum (jag tror faktiskt att jag var den enda av alla gäster som hade det). Stort och rymligt.IMG_1571Och ett fint fint badrum med festlig lampa och folieinlindade handdukar. Allt man kan begära.IMG_1572 Efter lite vila gick vi den kvällen ner till ett tredje hus, nämligen det där bröllopsparet tillsammans med brudtärnor och best man och hela faderullan bodde. Detta hus var då ett av de som bokstavligen låg på stranden. Ganska bra läge alltså (så länge havsytan inte stiger eller krabborna blir för många).IMG_1573 Alla hade på sig matchande tröjor som Mollys mamma hade designat för bröllopet.IMG_1574 IMG_1575 Vi åt grillad fisk som några i släkten hade fångat samma dag(!) under en fisketur. Hade enkelt kunnat äta häften av all fisk på egen hand.  IMG_1579 Efter middagen gick vi över till kaos-men-massor-av-skoj-huset.IMG_1581 Då det var Mollys svågers födelsedag firade vi honom med kaka med ljus i och skön sjöng.IMG_1583För att sedan äta kakan med glass och jordgubbar. Väldigt fin start på resan och jag kunde med positiva förväntningar och ett fantastiskt första intryck av såväl släktingar som område gå till sömns den kvällen i mitt tysta kaosbefriade rum.

Leave a Reply

