Hello People Who do not Live Here

Igår var jag både trött och otroligt rastlös på samma gång, vilket aldrig är en bra kombination. Så kunde jag ju förstås inte ha det hela dagen, så jag hittade en lösning som jag själv är ytterst nöjd med. Jag bjöd in mig själv till Danielle för filmmys och popcorn.IMG_1475 Som av en slump (och lite planering) kom jag dit precis vid lunchtid, och Danielle gjorde wraps med sallad, skinka och röd cheddar. Själv hade jag varit till Starbucks och köpt iste åt oss båda innan jag kom dit (som självinbjuden gäst bör man alltid ta med sig något. Ätbara saker är oftast uppskattat), så det blev en fin liten måltid. Mycket bra!IMG_1478 Sedan var det dags för den makalöst fantastiska popcornmaskinen!IMG_1479 Jag lovar att dessa popcorn är något alldeles speciellt. I bakgrunden smälter Danielle smör som vi toppade popcornen med samt massor av salt. Precis den rätta balansen.IMG_1480Att Danielle är en otroligt fin vän var ju redan bevisat, men blev också bekräftat när vi skulle välja film. Ni minns kanske att Danielle har en projektor i källaren så att man har hela väggen som tv-skärm? Att på detta sätt få se en Harry Potter-film för första gången på flera månader är en väldig lyx måste jag säga. Harry Potter, popcorn, choklad och filt. Danielle vet sannerligen vägen till mitt hjärta (och denna gästvänlighet trots att jag bjöd in mig själv. She’s a keeper!).

Leave a Reply

