Sweets, You Couldn’t Ignore Me if You Tried

Idag begav jag och Danielle oss ner till Pentagon Row för att ha lunch och socialt umgänge med Gemma. Då klockan inte var mer än 11 var det ju mer passande med brunch, så vi gick till ett ställe som såg ut att leverera på den fronten, nämligen Brasserie Creperie. Precis som namnet avslöjar bjöd denna restaurang på franskinspirerad mat i form av bland annat omeletter, croissants och såklart crepes.IMG_1333 Då jag insåg att jag inte har haft en riktig crepe sedan jag var i Paris för ca 11 månader sedan, var jag självklart tvungen att passa på idag. Jag valde en riktig klassiker, nämligen en med champinjoner, ost och bechamelsås. Yummy!

Ingen lunch som inte för något sött med sig, så tillsammans delade vi också på två dessertcrepes. En med jordgubbar och choklad och en med nutella.IMG_1334 IMG_1337 Då jag inte är sådär vidare förtjust i nutella blev denna med jordgubbar min klara favorit!

Då vi hade lite ärenden i Pentagon City Mall gick vi över dit efter lunchen. Där hamnade vi inne på Lush som säljer hudvård som ser ut som mat och bakverk. IMG_1338 IMG_1340 IMG_1341 Trots lunchen blev vi alla hungriga av att vara där inne (hungriga på tvålar?). Då var det ju inte så konstigt att vårt nästa stopp blev i en godisaffär. IMG_1342 IMG_1343 IMG_1344 Både Danielle och Gemma tyckte att det var jätteroligt med alla sorter som man kunde blanda hur man ville. De blev sannerligen chockade när jag förklarade att vi har en sådan avdelning, med samma storlek på utbud som i denna godisaffär, i nästan varje mataffär i Sverige. Jag säger då det, alla borde ha svenskt lösgodis!

När jag kom hem träffade jag Molly för första gången på en vecka då hon har varit ute på affärsresa. Söt som hon är hade hon från resan med sig en superfin sarong till mig. Nu behövs bara sol och bad för att kunna inviga den, vilket jag ser väldigt framemot!IMG_1345

Leave a Reply

