Probably that You’re Going to be Eaten by a Giant Marshmallow or Something.

Igår gick det upp för mig att det var alldeles för länge sedan jag gjorde något i köket som tar mer än 10 minuter (aka inte bakat eller lagat middag på länge). Då var det ju en väldans timing att Sophia skulle träffa några kompisar idag och frågade mig om jag kunde tänka mig att baka några cupcakes till dem, vilket jag absolut kunde tänka mig. Jag visste genast vilken sort jag skulle göra, nämligen marshmallowcupcakes!

Jag började med att göra vanliga vaniljmuffins.IMG_1319 IMG_1321 När dessa har svalnat gröper man ur dem, men inte så att det blir något hål rakt igenom. Tänk er mandelmassan i en semla, samma princip. Dock, istället för att fylla med mandelmassa, fyller man dessa med marshmallowsmet!

Sist jag gjorde dessa cupcakes tillverkade jag denna fyllning genom att smälta marshmallows i en kastrull. Vad jag inte hade tänkt på när jag började med den ambitiösa metoden var att marshmallows stelnar otroligt snabbt och blir då som klister. Skedarna fastnade överallt och smeten hamnade överallt utom i muffinsen. Därför gjorde jag det lite enklare för mig denna gång genom att köpa marshmallow-fluff på burk, som jag personligen tycker är vidrigt, men det spelade ju ingen roll nu. Hursomhelst gick det mycket enklare att fylla muffinsen denna gång.IMG_1323 Toppingen på dessa cupcakes grundas med en vanlig vaniljglasyr som man sedan blandar ner minimarshmallows i, och då blir de såhär vackra (ser nästan ut som ett gäng minispöken i slagsmål alternativt kramkalas):IMG_1326IMG_1327Misstänker att jag har överskridit det acceptabla användandet av ordet marshmallow i detta inlägg, men är det marshmallow-cupcakes så är det.

Fick faktiskt till råga på allt också laga middag denna kväll. På begäran från Joe blev det pasta med tomatsås baserad på (tomater…?) italienska korvar. Detta är en väldigt typisk amerikansk rätt, som jag var ytterst konfunderad över i början då den tillagas på…ett litet märkligt sätt. Dock börjar jag faktiskt få häng på det nu då dagens insats blev den bästa hittills. Glömde dock att ta en bild på den, så ni får använda er fantasi lite. Tänk er penne blandad med en djupröd tomatsås som har en köttfärssåskonsistens och med gröna hintar av örter. Kanske inte så värst märkvärdigt men gott ändå!

Leave a Reply

