A Movie Too and Then Home

Idag gick jag och mina vänner Jennifer, Gemma och Danielle på tidig bio, redan klockan 11 på förmiddagen. Det bästa med biografer här i USA är att det inte är så statiskt att biofilmer hör kvällen till. Att gå på tidig bio är också väldigt bra då biljetterna är mycket billigare än på kvällen, vilket är bra för en sparsam (snål?) grupp vänner som oss. Tur att vi alla tar hand om barn som går i skolan då vi kunde unna oss lite billig bioupplevelse under dagen.

IMG_1170 Filmen för dagen var The Other Woman med Cameron Diaz i huvudrollen. Komedier med henne har ju en tendens att vara väldigt roliga (om vi glömmer att hon någonsin medverkade i Bad Teacher) och vi hade dessutom hört massor av bra kritik från folk som redan hade sett filmen, så nog hade man lite förväntningar.IMG_1171 Självklart gick vi till min favoritbiograf alla kategorier hittills, AMC Courthouse Plaza (bara namnet är ju fantastiskt). Att slå sig ner med sina popcorn (som kostade nästan lika mycket som biljetten, och då beställde jag small-storleken av popcorn) i en bred fotölj, trycka på en knapp och låta ryggstödet fällas ner och fotstödet fällas upp. Det är vad jag kallar en bra början på en bioföreställning. Min favoritbiograf i Sverige, Saga Bio i Mora, får allt uppgradera lite om de ska vinna tillbaka mitt hjärta.IMG_1174 IMG_1177 1609942_10152060749505334_3791053137981973089_nJodå, leendena på denna bild är äkta. Filmen var faktiskt roligare och bättre än vad jag, pessimistisk som vanligt, hade förväntat mig. Ingen wow-faktor som tex. Bridesmaids (som jag antar ingår i samma kategori) men lättsam,sevärd och mycket skrattfaktor! En film där kvinnor hämnas på en otrogen man är ju alltid uppskattat.

Efter biobesök är man ju alltid sådär lagom pigg. Ben stela som på en giraffunge och en reaktionstid marginellt snabbare än en full sengångare. Därför hade jag och Danielle planerat att ta en promenad hem. Som tur är hade vi vädret med oss och slapp det regn som har varit i DC-området de senaste dagarna (Aprilvädret ville verkligen anstränga sig in i det sista). Idag kunde man åter se hur otroligt vacker våren i Arlington är.IMG_1178

En lugn eftermiddag senare var det dags för middag vilket (bokstavligen) levererades i form av kinamat från Tea Noodles Rice Cafe. Jag och Ella var hungriga och triggade upp varandras förväntningar så mycket så att vi satt i varsitt fönster och väntade på maten, och när den väl kom började vi hoppa upp och ner av glädje (och genom den informationen sjönk min värdighet en aning…). God middag var det iallafall och fick ett väldigt fint meddelande i min ‘fortune cookie’. En bra tanke att ha med sig.IMG_1181

 

Leave a Reply

