The Interesting City of Fort Lauderdale (del 4)

Nej men herrejösses, ska hon inte ge sig snart med dessa inlägg om Florida som består till 95% av mat- och båtbilder? Jag kan betrygga er med att detta är det sista (för stunden).

Torsdagen började med min och Mollys rutinmässiga frukost på balkongen under palmerna. Fick förresten under denna resa en insikt om att palmträd egentligen är ganska fula. De har ju allt ett underligt utseende om man tänker efter. Jag tror att det vad man förknippar dem med (semester, tropiskt klimat, vila etc) som gör dem vackra. Inget fel med det, bara en observation. IMG_0967 IMG_0969 Efter denna dagliga dos av lite filosofi och tankar åt viktiga saker här i livet, var det dags att planera för dagen. Direkt efter vår frukost började regnet ösa ner (ingen ordning på vädret här inte), så vi tänkte att denna sista dag skulle spenderas till shopping vilket fick Sophia och Ella att hoppa upp ur sängarna (och det säger inte lite).

Vi åkte till en outletgalleria som heter Sawgrass Mills. Vi hade läst om detta ställe och visste att det var väldigt känt. När vi kom dit blev vi varse om att denna ‘galleria’ var helt fullkomligt oändligt enorm! IMG_0972 IMG_0973  IMG_0978 Det framkommer inte på bilderna, men det var nästan så att man blev åksjuk av alla affärer och gångar (som de döpte till “avenues” för att man skulle veta var man var. Jag lovar, vi visste aldrig var vi var). Som tur är hittade vi fram till Forever21 som var den enda affär tjejerna ville besöka.

Jag som älskar att shoppa blev faktiskt avskräckt från alla affärer i denna galleria. Om någon hade låtit mig spendera en dag där på egen hand (med några vänner för att inte känna mig som den enda människan på jorden) skulle jag sannerligen spendera. Men med alla dessa intryck och alla människor ville jag bara ut därifrån. Dock hittade jag några ljusglimtar i det hela.IMG_0974 En familjerestaurang med tillhörande lekplats som var uppbyggd som en djungel.IMG_0976Daim!!! Dock smakade den inte riktigt som den man köper i Sverige, men dock.IMG_0980 Antar att jag inte ens behöver förklara hur glad jag blev över att hitta den här. Visste alltid att det var något speciellt mellan mig och dessa pojkar.

Då vi skulle upp tidigt nästa morgon för att flyga hem (och för att vi behövde energipåfyllnad från besöket på gallerian) blev middagen förhållandevis tidig denna dag. Vi gick till en välkänd restaurang vid namnet Atlantic Surf Club. Kändes som direkt tagen ur the O.C. eller liknande. IMG_0981 IMG_0990Vi fick en plats med den bästa utsikten.IMG_0983 IMG_0988  Förrätt blev hederliga nachos med guacamole och något annat gott som jag har glömt vad det var.IMG_0992 Sen blev det varmrätt där jag och Molly beställde in en mycket fin fisk, vilket vi aldrig äter hemma i Arlington så det var mycket uppskattat från min sida. Tillsammans med andra tillbehör som tex. lobster mac n cheese, blev inte heller denna middag en besvikelse. IMG_0994 Efter middagen bestämde vi oss för att gå ner till stranden för att doppa fötterna i havet en sista gång innan hemresan. Synd att min kamera inte kunde ta några bra bilder, för det var sannerligen ett fint ögonblick och ett av mina bästa minnen från resan.IMG_1004 IMG_1005 IMG_1011 IMG_1013Efter en otrolig fin sista kväll i Fort Lauderdale, vaknade vi upp nästa morgon i gryningen och fick se solen gå upp.IMG_1031 Denna hemresa blev det inga komplikationer med flygen, vilket var skönt då jag mådde riktigt illa. Tur att jag gillar att flyga så mycket då det var en bra avslappning. Kunde lugnt sitta och tänka tillbaka på de fina minnena från denna första resa i USA. Florida levererade verkligen och nu förstår jag det speciella med ‘spring break’. IMG_1033

Leave a Reply

