Watching Some Good Friends

Idag blev det istortsett en heldag på Pentagon City Mall med ett gäng fina vänner. Jag har ju en viss kärlek till denna galleria, trots att jag under nästan varje besök på något vis lyckas spendera en hel del pengar utan att egentligen handla massor av saker. Hursomhelst är jag alltid nöjd efteråt, vilket ju är det viktigaste (vem bryr sig om pengar liksom?)

Jag, Danielle och Kim tog bilen dit på förmiddagen och mötte upp Gemma Forever21 (som nu skriver 21 som XXI. Så ambitiöst av dem). Dumt ställe att börja på om man har tänkt att spara pengar. Att det var lunchdags när vi gick därifrån säger en del. Vi gick till Pentagon Row (som ligger precis bredvid gallerian) för lunch då gallerians “food court” var ett enda krig om sittplatser.

Det är ju alltid trevligt att avnjuta sydafrikansk mat med sydafrikanska vänner, därför gick vi till Nando’s Peri-Peri. IMG_1096IMG_1097IMG_1098Vad jag framförallt tyckte om med denna restaurang var stämningen. Man blev glad direkt när man kom in. En annan festlig sak var att denna restaurang, förrutom några vegetariska alternativ, bara serverade kycklingrätter. Många alternativ (notera Double the Chicken-alternativet längst ner) men tillslut bestämde vi oss alla fyra för the Chicken Ceasar Wrap. IMG_1100 IMG_1102Jajamen, denna restaurang levererade också smakmässigt. Ytterst gott, smakrikt och lite chilistyrka som pricken över i:et. Jag har tänkt på det att jag borde kanske försöka hitta en riktigt dålig restaurang för att få lite variation i mina restaurangrecensioner? Om jag inte vore så snål och inte vill slösa pengar i onödan skulle jag nog tycka att det var en bra idé.10255190_10152047607840334_2890233223576268642_nDet är ju bra tur att servitörerna är så trevliga på restaurangerna vi besöker då vi så ofta ber dem att ta gruppbilder. De hoppas kanske på bättre dricks (haha, tji fick dem!).

Efter en bra sydafrikansk lunch fortsatte shoppingen och umgänget. Tiden flyger verkligen iväg på gallerior, och framförallt när man har ett trevligt sällskap. Lite fattigare men ännu gladare (hur det nu går ihop) åkte vi hem efter några riktigt fina timmar. En fredag så som den borde vara.

Leave a Reply

