I Mean, What’s not to Like?

Idag fick jag för första gången på länge (läs: en vecka, men allting är väl relativt?) återse några kära vänner i form av Danielle och Gemma. Vi alla tycker ju väldigt mycket om våra värdfamiljer, men efter att istortsett bara umgåtts med dem i en vecka (…i Florida. Tycker lite synd om mig själv) känner man en viss abstinens från att träffa vänner.

Vi hade lunch på The Liberty Tavern i Clarendon. Senast jag besökte denna restaurang var det min födelsedag, och även om det är det enda minne jag har från den här restaurangen är det ändå ett väldigt bra minne. Att den också har samma ägare som mina favoriter Lyon Hall och Northside Social, drar ju inte direkt ner förväntningarna. Vill så gärna bli dessa människors bästa vän. IMG_1080 Ingen besvikelse denna gång heller. Jag beställde en Chicken BLT med sallad. En sak som jag har upptäckt med salladerna man får här och på Lyon Hall är att de använder någon slags vinägrett som är så sagolikt god. Min BLT var inte dum den heller. Tycker om att man kan känna alla smaker och inte få in en sandwich som är alldeles dränkt i dressing. Mums mums. Gemma och Danielle beställde samma sak men med hemgjorda pommes frites istället för sallad.IMG_1081 Trots att våra tallrikar var tomma och våra smaksinnen och magar ytterst nöjda, kunde vi inte riktigt hålla oss från dessertmenyn (vilken måste vara en restaurangs mest lömska försäljningsknep). Jag beställde in två skopor glass, en i smak av vanilj och en av mascarpone. I vetskapen om att det hade varit billigare på en mataffär njöt jag ändå till fullo. På en mataffär hade jag minsann inte fått en sådan fin bägare!IMG_1083Efter denna långlunch sade jag och Danielle hejdå till Gemma och styrde vår kosa mot bilen. På vägen mot parkeringen gick vi förbi Silver Diner och tänkte “varför inte?”, så in gick vi och beställde varmt te och iste (antingen eller ska det vara). Jag hade aldrig tidigare varit på denna restaurangkedja, men blev verkligen positivt överraskad. Det är verkligen en klassisk amerikansk diner där de spelar amerikanska klassiker och sånger från Grease i högtalarna. Dessutom hade varje bord en mini-jukebox! Detta är ett sådant ställe där jag någon gång absolut måste äta pannkakor till frukost och en varm sommardag beställa en jättemilkshake.IMG_1085Ytterst nöjd med att få träffa mina kära vänner igen. Tänk att en lunch kan göra så mycket för humöret.

Leave a Reply

