The Interesting City of Fort Lauderdale (del 1)

Ja, förra veckan hade Ella och Sophia alltså “Spring Break” vilket motsvarar Sveriges “påsklov”. Istället för att låta tjejerna vara hemma och lata sig i en hel vecka, bokade Molly en resa ner till Ft Lauderdale Florida. Jag var inte alls ledsen för att få följa med, utan var nog tvärtom den som såg framemot denna resa mest.

Pga lite strul med flygbiljetter (lång historia) var det meningen att Molly och tjejerna skulle åka måndag morgon och jag på eftermiddagen samma dag. Nu blev det ju inte riktigt som planerat. På morgonen visade det sig att deras flyg var inställt, så de fick boka om sina biljetter vilket innebar att de nu skulle åka från en annan flygplats samma eftermiddag. Inga större problem. Några timmar senare tog jag en taxi till Reagan National Airport och de tog bilen till Dulles. Jag kom fram till flygplatsen, kollade avgång (inga konstigheter), gick igenom säkerhetskontrollen (inga konstigheter), hittade min gate, kollade avgång igen och DÅ hade min flygstatus ändrats till att flyget var inställt.

Rolig start på en resa, eller hur? Ska man inte kunna lita på någon?! Hursomhelst ombokades min biljett automatiskt till nästa morgon, vilket innebar att jag fick sätta alarm på 3:30. Bara en aningens salt i såren. Det flyget var iallafall i tid, så 12 timmar senare än planerat landade jag i Fort Lauderdale där Molly hämtade mig på flygplatsen. Att där mötas av 30 graders värme, det fick mig faktiskt att glömma min bitterhet över inställda flyg.IMG_0883Vi bodde under denna vistelse inte på hotell utan hyrde en liten tvårumslägenhet mitt på the Isle of Venice och med ett läge precis vid Ft Lauderdales huvudgata Las Olas Boulevard och bara 15 minuters promenad från stranden. IMG_0917IMG_0892IMG_0894IMG_0931Tillsammans med 5 andra lägenheter delade vi en pool och uteplats. IMG_0884 IMG_0886Ganska rejält fin utsikt från vår entré! Palmer, kvällssol, pool, enorma segelbåtar, yachter och lite mer palmer. Helt magiskt. Jag hade inte kunnat få ett bättre första intryck och välkomnande än det här. Visste redan nu att min första resa i USA skulle bli speciell.

Leave a Reply

