Sun, Here it Comes

De senaste dagarna här i DC-området har haft riktig sommarvärme! I fredags steg temperaturen till hela 27 grader(!) i solen. Helt galet men också helt underbart! Det krävs mycket för att jag ska börja klaga på att det är för varmt.

Självklart var jag tvungen att äta lunch på någon slags uteservering. Jag styrde ner mot fantastiska The Italian Store, som precis som det låter är en butik med enbart italiensk mat och delikatesser. Det som de säljer mest av är den mat de gör i butiken, vilket är bland annat sallader, subs, sandwiches och cannoli. Självklart har de också pizza, vilket var vad jag köpte. Deras pizzabotten är att dö för (man skulle faktiskt dö väldigt lycklig). Slog mig ner utanför butiken och njöt. IMG_0767Såklart blev det denna dag även en sväng i parken med hundarna. Ni får ursäkta min nya (dåliga?) vana med naturbilder, men jag tycker att det är så häftigt denna årstid att nästan allting ser annorlunda ut från dag till dag med alla blommor osv. som kommer fram. Här delar jag därför med mig en ytterst vacker bild av blommor på ett träd.IMG_0773 IMG_0771Och träd utan blommor.

Efter promenaden satte jag mig ner utanför huset och njöt av solskenet ett tag. Kände att jag var värd det efter några väldigt stressiga timmar (säger vi). IMG_0782IMG_0783

Men inte fick jag sitta där länge inte, så tro inte att jag latar mig under några längre stunder. Detta var nämligen dagen innan bästa Caitlins födelsedag. Hon jobbade för familjen innan jag anlände och efter min ankomst tar hon hand om den yngsta dottern ett par gånger i veckan. Supergullig tjej som förtjänar det bästa på sin dag, så jag tänkte göra något riktigt speciellt till henne. Det fick bli en svensk delikatess, nämligen…IMG_0779kladdmuffins!

Vanligtvis toppar man ju dessa med grädde eller serverar med glass (eller varför inte båda?), men jag tog och provade något nytt och toppade mina med en klick sötad grekisk yoghurt. Blev faktiskt en bra kontrast!IMG_0774 IMG_0775Caitlin blev ytterst glad (vem skulle inte bli det). Personligen tycker jag att de hade kunnat vara lite kladdigare, men goda var de iallafall. Fin fin fredag (fick till en liten allitteration där)!

Leave a Reply

