Leave the Lights On

Innan jag säger något annat måste jag bara berätta att jag idag på nytt skjutsade Molly till flygplatsen och denna gång åkte jag inte vilse! Jag har ju sannerligen lärt mig att aldrig lita på Google Maps så det var med mycket skepticism som jag studerade instruktionerna det (den, de?) gav mig, vilket var klokt då lite förvirring uppstod på grund av ett vägarbete. Allt gick hursomhelst bra och jag kom i god tid till min lunch med ett fabulöst sydafrikanskt gäng bestående av Danielle, Kim och Gemma.

Danielle fyller år på fredag, men då det är Spring Break nästa vecka är det många som åker iväg redan i helgen. Därför hade vi en liten födelsedagslunch för henne idag. Till min stora glädje gick vi till Lyon Hall.IMG_0744Jag beställde en Mushroom Schnitzel Sandwich som var så makalöst tillochmed-över-förväntan god. Älskar när man väljer rätt saker på en restaurang. Att få in något mediokert är alltid en lika stor besvikelse (nej, det beror inte på hur mycket man betalar. Pengar som pengar). Denna restaurang fortsätter leverera. Att den har samma ägare som Northside förklarar ju en del.

När jag kom hem tog jag en promenad med hundarna. Egentligen var jag så trött så att jag hade planer på att sova middag (vilket jag gör kanske två gånger per år så det hade varit en väldigt stor grej och troligtvis hade då hela det här blogginlägget handlat om det). Men solen sken och tjejerna skulle snart komma hem från skolan så en promenad kändes vettigare. Blev genast piggare när jag fick se alla fina blommor som inte fanns där förra veckan. IMG_0747 IMG_0750 Ett tappert försök till naturfotograf.

På kvällen efter middagen fann jag mig själv på ett Girl Scout Meeting i en kyrka här i närheten.IMG_0751Ytterst konfunderad hur jag hamnade där, men fr.o.m idag är jag en registrerad “Girl Scout Adult Volunteer” för Troop 4000. Jojo, nu skulle kvinnan på the Social Security Office minsann se mig och hur mycket jag engagerar mig i den amerikanska kulturen.

Leave a Reply

