The Heart is a Bloom

I söndags var jag ju lite sådär ganska rejält måttligt trött, men på ett sådant där glädjande sätt då man känner att det verkligen var värt det (inte alltid man känner så dagen efter). Det var en sådan där dag när man känner att man är värd att vara inomhus i sin säng och titta på gamla filmer hela dagen. Ett litet problem bara. Utanför fönstret var vädret både soligt och varmt! När man kommer från Sverige och har under sin första månad i DC mest upplevt snö, kyla och alla dessa…*ryser*…attans snödagar, då är 17 grader i början av april något man måste ta vara på och njuta av.

Molly och Joe tänkte också utnyttja det fina vädret och städa baksidan av huset och rusta med utemöbler. Notera att jag ovan skrev att jag ville njuta av vädret. Att försöka hitta saker i garaget ingår inte i njutningskategorin och därför tog jag till flykten! Tur att jag hade Danielle som kunde rädda mig genom att följa med på en riktig långpromenad.IMG_0720 Äntligen kan man se fina blommor på träden! Allt blir på en gång så mycket finare.IMG_0722 En långpromenad leder ju såklart till att man behöver lite påfyllning i tanken. Vi gick därför till Starbucks och fikade. Beställde en Passion Iced Tea som var lika god som den ser ut.IMG_0723 IMG_0724 På hemvägen såg vi ännu fler fina blommor. Tänkte att det var bäst att ta bilder på det vackra vädret då man aldrig vet om det är snö imorgon (//väderpessimisten).

Då det var osäkert om Molly och Joe var klara med utemöblerprojektet (inga särskrivningar här inte) följde jag med Danielle hem till henne.IMG_0725Som den sanna sydafrikan hon är hade hon såklart ett stort paket med Rooibos-te. Mm, det är ju så fantastiskt gott. Då jag är inne i en riktig teperiod just nu så borde jag definitivt köpa ett paket. Vi drack te, pratade, umgicks med hennes söta värdfamilj och hade allmänt trevligt tills jag fick ett sms med middagskallelse. Behövde alltså inte ens sätta min fot i garaget eller bära möbler denna söndag (success!). Med lite hjälp hade jag verkligen fått njuta av denna fina dag, vilket ju faktiskt var det enda jag hade planerat.

2 comments

  1. Gede Prama · April 8, 2014

    I really like what you’re doing here. there seems to be a positive vibe! what to do as you do and show others how. Good luck! 🙂

Leave a Reply

