That’s a Pretty F*ing Good Milkshake.

Idag hade jag en lunchdate med min kära vän Mailys. Det var verkligen på tiden att vi hittade på något. Tyvärr är hon på en ganska strikt budget nuförtiden då hon för två veckor sedan bokade en resa till Hawaii. Vilket sätt! Tänk så många luncher hon och jag skulle kunna ha för pengarna hon spenderade på flygbiljetter. Konstiga prioriteringar..

Jag var iallafall väldigt glad att få träffa henne idag. Vi hade lunch i Ballston Malls Food Court där Mailys introducerade mig till en helt fantastisk milkshake, nämligen McCafe’s Shamrock Shake. Den säljs på McDonald’s varje år i mars och april och är baserad på St Patrick’s Day. IMG_0663 IMG_0660Med smak av mint (inte peppermint som annars verkar vara den enda mintsmaken amerikanerna känner till) var det absolut en av de bästa milkshakes jag har smakat! Sen att den såg väldigt bra ut gjorde ju inte upplevelsen sämre. Den och resten av lunchen avnjöts under ett parasoll (förstår inte riktigt syftet då vi var inomhus) bredvid en liten fontän.IMG_0664 Sedan var vi ju tvungna att ta den vanliga rundan i gallerian. Det finns en hel del affärer i Ballston Mall, men vi går alltid till samma ställen. Idag upptäckte jag och Mailys flera affärer som vi är osäkra på om de är nya eller om de faktiskt har funnits där hela tiden. Uppenbarligen är dess ägare ganska dåliga med marknadsföring (för inte kan det väl vara vår trångsynthet som gjort att vi inte har sett dessa affärer innan). Kanske borde vi börja gå till andra affärer, då besök på våra stamställen, som till exempel Victoria’s Secret, alltid slutar med att vi går därifrån lite fattigare.IMG_0665 Några timmar senare var det dags för oss båda att återgå till våra hem och arbeten. Personligen skulle jag skjutsa Ella till en kompis i området McLean som ligger norr om Arlington. Detta område är känt för dess stora, fina hus (hennes kompis har en pool inomhus!) och det fick jag bekräftat. Fick tyvärr inga bra bilder från området, trots desperata försök. IMG_0666 IMG_0667Resten av eftermiddagen spenderades i huvudsak till ytterligare lite skjutsande, tv-serier och uppladdning för middagen. Då alla andra var ute på vift hade jag och Molly middag ensamma, så vi lyxade till det med första grillade köttet i år! Det var längesedan jag hade en rejäl köttbit så det var verkligen uppskattat. Änglakonsert i gommen, på tungan och i magen. Nästan bättre än milkshake.IMG_0669

2 comments

  1. Johanna · April 5, 2014

    Hej! Har läst din blogg här i veckan ett tag nu och jag måste säga att man får ett otroligt bra perspektiv på både ditt jobb men samt din lediga tid vilket är väldigt trevligt med tanke på att jag själv har tänkt att åka som Au Pair i september! 🙂
    Det jag undrar är, det låter som att föräldrarna i din familj knappt är hemma eftersom ni äter kvällsmat utan dem. Ingår det i din arbetsrutin att laga kvällsmat osv, är det likadant i andra familjer som du känner till?
    Tack för bra läsning, kram!

    • countbysmiles · April 5, 2014

      Hej Johanna!
      Vad kul att du tycker om min blogg och att du själv planerar att åka som au pair!
      Faktum är att hela familjen har middag tillsammans nästan varje kväll (kanske ska klargöra att Molly är min värdmamma). Bara enstaka gånger äter jag och tjejerna middag ensamma då Molly och Joe jobbar sent eller någon av dem är bortresta. Jag lagar middag i genomsnitt två gånger i veckan och tycker faktiskt bättre om att laga till hela familjen 😉
      Hoppas att du har fått lite mer klarhet och att du fortsätter läsa min blogg!
      Kram!

Leave a Reply

