Oh Your Hair is Beautiful

Idag var det en stor och ganska skrämmande dag för alla inblandade. Jag hade nämligen en tid bokad för färgning och klippning av mitt hår! Nu låter kanske inte detta som något vidare dramatiskt, men alla som har varit med när jag har gjort liknande saker vet att jag inte är den lättaste att handskas med. Jag är petig med många saker och mitt hår har på senare dagar hamnat bland toppen på den listan. Okej, jag får väl medge att jag kanske möjligen eventuellt har lite för stora krav och att det kanske inte är hela världen om det inte blir som jag har tänkt mig.

Självklart har jag sedan jag anlände i Arlington frågat flera människor (vissa flera gånger), kollat recensioner, samlat statistik, gjort uträkningar osv. för att komma fram till vilken hårsalong som skulle kunna hjälpa mig utan att jag skulle gå därifrån med en ynka liten hint av besvikelse. Resultatet blev:IMG_0645Bubbles i Pentagon City Mall. Så denna morgon åkte jag dit för min bokade tid med Jane. Faktum är att när jag ringde för att boka tid förklarade jag hur jag tänker runt mitt hår och bad om att få en av deras frisörer (de har ungefär 20 stycken) som skulle kunna uppfylla alla mina krav och samtidigt våga ta egna initiativ (och dras med mig i mer än tio minuter). Jag tänkte att det kunde vara bra för den stackars människan att få veta detta innan så att hon kunde förbereda sig.

Första intryck är viktigt, och denna salong levererade på en gång. Att få sitta ner medan man blir serverad kaffe (med hasselnötssmak!) och tidningar, det är iallafall en bra start för mig.IMG_0634 IMG_0635Inte behövde jag vänta länge innan Jane dök upp. Även där ett riktigt bra första intryck. Noggrant gick vi igenom min kravlista (dock kan det hända att de ökade på priset för extra lång rådgivning), färgscheman, vad som skulle passa mitt hår osv. Jane var en riktigt bra rådgivare, förstod mig precis och tog väldig hänsyn till mina önskemål. Sedan var det bara att sätta igång.IMG_0636Före-bild (där fick jag till det)IMG_0640In-progress-bild och slutligen, tre timmar senare…IMG_0643färdig!IMG_0651Jag är så nöjd med resultatet! Jane lyckades verkligen och hon förstod mig precis, tog all hänsyn till min hårtyp och mina krav och gav samtidigt massor av bra råd och tog egna initiativ. Borde jag kanske gifta mig med henne?

Med denna fantastiska känsla kände jag att jag till middag lika gärna kunde göra något jag aldrig har gjort förut. Så det blev en broccoli-, potatis- och löksoppa.IMG_0657 IMG_0658Denna härligt krämiga soppa serverades med bröd, prosciutto och parmesan. Fin kväll även för smaklökarna även om mitt hår nog kommer sväva på moln ett tag till.

 

Leave a Reply

