Not Just Being in Musicals

Nu förstår jag att ni har spenderat hela helgen till att grubbla och haft sömnproblem över vad mina 100 cupcakes var till för. Därför ska jag nu låta er slippa lidandet och berätta.

Musikalen som Ella var med i, den som vi var och såg i fredags, hade sin sista föreställning lördag kväll. För att ge alla inblandade ett fint avslut på denna produktion så anordnade en del familjer ett “Cast Party” efter den sista föreställningen. Över 100 deltagare kräver en del arbete, så det var väldigt mycket förberedelser vilket man förstod med tanke på mängden av allting. Det är fascinerande hur mycket mat som kan få plats i ett rum.IMG_0586 IMG_0587 IMG_0582 IMG_0581 IMG_0584Mina cupcakes fick hedersplatsen (något annat skulle jag inte gått med på). IMG_0583 IMG_0588Mitt bekräftelsebehov vill också påpeka att av de olika smörgåsarna ovan gjorde jag två sorter, äggsallad och rostbiff. Allt detta slit medan Molly och Joe var på födelsedagsfest under dagen. Å andra sidan, skulle jag låtit dem hjälpa till om de varit hemma? Skulle inte tro det. IMG_0589 IMG_0590Vi hann precis klart innan rummet fylldes med folk. Väldigt härlig stämning även om många av skådespelarna var dystra att det här var deras sista kväll tillsammans. Dock var de alla väldigt nöjda och maten räckte så inga större bekymmer. Mina cupcakes tog slut, vilket jag tar som ett bra tecken trots att det var..*suck*.. fuskmuffins.

Leave a Reply

