Take a Piece, But not Too Much

En fin start på dagen är att köpa något fint till sig själv. Jag personligen älskar blommor, men då jag är värdelös på att se efter växter (det brukar sluta i att de dör av vätskebrist eller att jag skapar översvämning då jag vattnar för mycket) så är blombuketter (eller kaktusar) bättre passande för mig. De vissnar ju utan att jag behöver få dåligt samvete för att det var mitt fel. Så en fin bukett blommor blev det som jag unnade mig själv på fredagsmorgonen.IMG_0567 Efter denna fina investering var det dags för att fortsätta på det stora cupcakeprojektet. De flesta muffinsarna var förberedda, nu var det dags för att frostingen. Att breda frosting på över 100 cupcakes är ett ganska långdraget och enformigt uppdrag. Som tur är kom gulliga Danielle över och hjälpte mig. Vi gjorde en klassisk vanilj- och färskostfrosting av smör, färskost, vaniljessens, mjölk och (massvis) av florsocker. IMG_0570 IMG_0572 IMG_0573 De är kanske inte de vackraste skapelserna jag någonsin gjort, men nu handlar det som sagt om kvantitet mer än kvalitet. Dessutom är det barn och ungdomar som ska äta dessa och vem bryr sig om dem. Nejdå, skämt åsido. Men jag tror att det ligger något i att så länge det är sött och smakar bra så bryr de sig nog inte om det är vackert eller inte (det är vad jag hoppas på iallafall).IMG_0575Senare på kvällen var det dags för något riktigt spännande! Ella har sedan oktober deltagit i en uppsättning av musikalen Joesph and the Amazing Technicolor Dreamcoat och ikväll var det äntligen dags för premiär! Uppsättningen är genom en kyrka som i många år har anordnat musikaler för ungdomsgrupper. Bara i denna uppsättning bestod skådespelarna av nästan 100 barn och ungdomar i åldrarna 8-17 år.

Musikalen i sig är baserad på berättelsen om Jakobs son Josef från 1a Mosebok. Dock är det en modern och väldigt humoristisk tolkning. Självklart har vi här hemma fått höra om uppsättningen av Ella, men framträdandet igår var verkligen över förväntan. Man blev aldrig uttråkad och alla nummer och uppträdanden var väldigt bra genomförda. Ytterst imponerande! Har aldrig sett Bibeln tolkas på detta sätt, men jag gillar det! Det märktes verkligen att alla hade väldigt roligt, vilket jag tycker är det viktigaste.

Leave a Reply

