Just Awesome Bread

Idag mötte jag upp ett gäng härliga vänner för lunch på Panera Bread i Ballston. Jajamen, samma tid och plats som förra torsdagens lunchdate. Dock var det lite andra vänner den här gången, så kom inte och säg att jag inte varierar mig. Då Kim var med på denna lunch hade vi också en liten bebis som sällskap. Lilla Brooks är ju så söt så att jag nästan börjar gråta av lycka av att se honom. Han kommer bli livsfarlig när han växer upp om han fortsätter vara lika charmig som nu.

Nog om söta bebisar, jag måste ju redovisa vad jag beställde för god lunch denna dag. För att representera lite svensk kultur där man traditionsenligt ska äta soppa på torsdagar, så beställde jag en Vegetable Garden Soup med pesto i. Till det beställde jag även en Ceasarsallad och såklart en rejäl bit av deras berömda baugetter.IMG_0557IMG_0554Jag vet att det kanske ser lite obehagligt ut (man ska se upp för gröna drinkar!), men bara lugn. Jag hade hört talas om deras gröna iste och efter rekommendation från den trevliga mannen i kassan så var jag tvungen att prova. De första slurkarna var sannerligen friska och svalkande, men efter ett tag blev den något söt för min smak. Resten av måltiden var felfri och precis lika god som man kan förvänta sig. Dock beställde Kim den mest imponerande lunchen idag.IMG_0555Hon fick sin soppa serverad i en brödskål! Inte slösar de heller utan resten av brödet får man som tillbehör vid sidan av. Det bästa med denna rätt är såklart att man kan äta upp skålen. Helt genialt!

När vi hade smält maten och pratat i ytterligare en timme, var jag tvungen att masa mig hemåt för eftermiddagens stora uppdrag. Denna helg står ett riktigt cupcakeprojekt på schemat. Över 100 cupcakes ska tillverkas, vilket innebär att man också måste ha 100 muffins, vilket är det jag gjorde idag.IMG_0562Jag ska återkomma senare med varför vi ska tillverka så många cupcakes (behöver man ens en anledning till det?), men mycket är det. Faktiskt använde jag mig av en baking mix som ni vid det här laget vet att jag föraktar användandet av.  Men då det handlar mer om kvantitet än kvalitet denna gång (och Molly och Ella menar att detta är mycket enklare än att göra från scratch), så får jag väl stå ut. Mixen jag använde kom från Betty Crocker och var faktiskt godare än vad jag egentligen vill erkänna. Lömskt.IMG_0558 Dötiden då varje sats var inne i ugnen spenderade jag åt att leta lite inspiration i några av familjens alla svenska kokböcker. Skrattade gott åt vissa översättningarna.IMG_0560När kvällen kom och jag kände mig färdig för dagen var jag ytterst seg och kände mig lagom mätt på allt som har med muffins att göra (jag kommer inte direkt ha en bättre relation med bakmixer efter det här). För att skingra tankarna gick jag upp till Sophia och tillsammans kröp vi ner i hennes säng och såg på Trassel. 

Det är också en film jag aldrig tröttnar på. Rolig, söt, fyndig… Sen att Flynn Rider kan vara en av de mest attraktiva animerade figurer någonsin gör ju inte filmen sämre.tumblr_leiz0ymNUL1qg19p7o1_500

 

Leave a Reply

