You Can Hear it in My Accent

Idag åkte jag till Giant och handlade. Denna mataffär är inte så extrem (läs fantastisk) som Whole Foods och Trader Joe’s utan är en lite mer vanlig mataffär liknande till exempel ICA som finns hemma i Sverige. Apropå Sverige så kommer vi genast in på det som jag ville berätta om min handlingsrunda. Där, helt plötsligt framför mig, såg jag…IMG_0196 …WASA Knäckebröd!! Jag blev så förvånad så jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. Och min värdfamilj som hela tiden har köpt knäckebröd på IKEA. This is real stuff! Om jag hade sett Leksands Knäckebröd hade jag troligtvis dött av lycka, men WASA får väl duga.

Vänta, det är inte slut än. Några minuter senare möttes jag på en annan hylla av…IMG_0545 …Annas Pepparkakor!!! Dock vill man ju gärna gå till kassan och säga att detta inte är helt okej vid den här årstiden och förklara lite om den Svenska pepparkakskulturen, men jag lät bli. Man vill ju inte riskera att de blir arga och tar bort detta från sortimentet.IMG_0546 Det är ju alltid härligt med några minuters patriotism på förmiddagen, men någon måtta får det vara. Inga köttbullar till middag idag inte. Istället gick jag italienskt/mexikanskt/amerikanskt/säkert-massor-av-andra-nationaliteter-också och gjorde tortillapizza.

Tortillapizza är helt perfekt när man har rester man måste bli av med. Botten är helt enkelt tortillabröd och sedan är det bara att kombinera hur man vill (kom ihåg att det helst ska smaka bra också, en detalj som oroväckande många glömmer). Av det jag fann i kylen idag fick jag ihop tre olika sorter.IMG_0550 Barbequekyckling med oliver och färskost.IMG_0551 Salami, tomat och olivolja toppad med en underlig men god italiensk ostIMG_0553Och sist men inte minst god, prosciutto, parmesan och färskost.

Pizzorna blev nog mest uppskattad av Joe då han sa att han var mycket imponerad över vad jag kunde få ihop av det som fanns i kylen. Han hade tidigare under dagen stått och stirrat skeptiskt in i den, och ska jag vara ärlig gjorde jag samma sak igår. Men allt är möjligt! Tacka mångkulturen för dessa pizzor (och min vilda fantasi samt the mystery box från Masterchef).

Leave a Reply

