My Spaceship Knows which Way to Go

Igår var en mycket solig men dock så kall dag, så man kände sig allt snopen när man steg utanför dörren. Dock var ju detta ett ypperligt tillfälle att premiäranvända min nya vårjacka från Calvin Klein.IMG_0523 IMG_0525

Något av det bästa med USA är priserna på kommersiella saker såsom kläder, smink, skor osv. Jag får tacka finanskrisen för denna jacka (som är hur skön som helst).

På förmiddagen skjutsade jag Molly till Ronald Reagan National Airport då hon återigen är på affärsresa. Denna gång är hon i San Diego Kalifornien! Avundsjukan blir ju inte mindre när hon säger att hon helst skulle stanna hemma. Det låter ju väldigt tråkigt att åka till Kalifornien i en vecka där det för övrigt också är varmt och ingen snö.

Allt var lugnt ända tills jag skulle åka hem från flygplatsen. Det är oftast väldigt praktiskt att använda Google Maps som GPS när man åker på vägar man aldrig har varit förut. Dock blev denna app min värsta fiende när den helt plötsligt missade att visa en avfart och innan jag visste ordet av befann jag mig på motorvägen i riktning mot downtown DC!

Omringad av hur mycket bilar som helst (som alla åkte minst 15 mph fortare än tillåtet), säkert hälften med aggressiva affärsmänniskor bakom ratten. Jag hade ingen aning var jag var, var påväg eller var jag skulle hamna. Det enda jag kunde göra var att följa “omledningen” som Google Maps gör när man väljer (eller blir lurad ut på) en annan väg.

En sak som jag verkligen lärde mig var att Google Maps inte är speciellt flexibel, även om den låtsas vara det. Att både appen och jag själv (som var det enda jag hade att förlita mig på i denna situation. Vadå vägskyltar?) var ytterst förvirrade ledde till att jag mest åkte på och av motorvägen i cirklar och äggformer om vartannat. Jag bestämde mig tillslut för att slänga telefonen åt helvete och förlita mig på mitt egna lokalsinne.

Efter att ha åkt i fel riktning på enkelriktad väg, åkt på en väg som jag är osäker på ens var en färdig väg och ett ex antal filbyten befann jag mig några minuter senare i Clarendon. Hur detta gick till vet jag ännu inte. Vid detta laget tyckte jag att jag hade gjort mig förtjänt av en riktigt god lunch så jag parkerade bilen, sparkade på den (där fick den allt!) och gick till bästa Northside Social.

IMG_0520 IMG_0522

 

En Smoked Salmon and Egg Sandwich och en Cappucino var precis vad som behövdes efter en sådan dramatisk förmiddag. Det var faktiskt så avkopplande så att jag blev kvar på cafét i två timmar och läste en bok jag hade med mig (varför jag nu hade den med mig när jag skulle till flygplatsen?) Dock har jag fortfarande en del otalt med Google Maps. I will have revenge.

 

 

 

Leave a Reply

