You’ve Got to be 100 Per Cent Italian

Eftermiddagen och kvällen denna lördag spenderades åt ett biobesök följt av middag på restaurang. Nu låter det som att jag har varit på en första date (baserat på de inte så originella aktiviteterna i fråga), men så är inte fallet. Jag råkar bara tycka om både bio och restauranger. Dessutom är det faktiskt ett väldigt risktagande då man oftast inte har någon garanti på varken filmen eller maten, så det är allt en liten adrenalinkick.

På eftermiddagen åkte jag, Molly, Sophia och en vän till Sophia och såg Muppets, Most Wanted. Det var inte fantastiska Courthouse den här gången utan bion i Ballston Mall, som är en mer vanlig, hederlig bio med vanliga biostolar vilket är helt okej för mig.IMG_0500Det är ganska roligt att the Muppets fortfarande håller efter alla dessa år. Filmen var söt med en hel del skratt. Alldeles lagom när man är trött en lördag. Det bästa var såklart the Swedish Chef vars enda ensamtid i bild var i en kopia av en scen (gissa vilken) ur Det sjunde inseglet. Stolt över att de faktiskt gick “all in Sweden” i 10 sekunder.OR_Muppets Most Wanted 2014 movie Wallpaper 1600x1200Jag ska inte avslöja något mer om filmen förutom den stora chocken jag fick när jag insåg att den onda karaktären var från RYSSLAND! Har ni hört på maken?! En ryss som är ond i en amerikansk film. Ja, mycket ska man höra…

Efter filmen gick jag och mötte upp Danielle, Jennifer och Gemma. Den sistnämnda kom till Arlington i torsdags, så hon har inte ens varit en vecka i USA. Det känns konstigt att jag var i samma situation som henne för en månad sedan. Det känns både så långt borta och som att det var var alldeles nyss. Mitt tidsperspektiv kommer nog aldrig att återhämta sig. Det roliga är att Gemma också är från Sydafrika precis som Danielle och Jennifer (och Kim) så jag känner att jag nästan spenderar mer tid med sydafrikaner än amerikaner. Men sen är dessa tjejer också supertrevliga och söta så jag vill inte byta ut dem trots att jag riskerar att få en sydafrikansk dialekt.

Vi gick iallafall till en italiensk restaurang (som ironiskt nog kommer från Tyskland) som heter Vapiano. IMG_0503IMG_0504Jag tyckte väldigt mycket om deras koncept där man beställer och de lagar maten på bara några minuter medan man ser på. Det var en väldigt bra atmosfär och även om man inte hade en servitör utan det var delvis självbetjäning, så hade de både en bra meny, jättetrevlig personal och fint invändigt. Jag beställde Pasta Primavera med tagliatelle som pastasort (man fick välja mellan mer än 10 olika sorter). Inga besvikelser där inte utan det var väldigt bra gjort på så kort tid. Sen att man fick bröd som var himmelskt gjorde ju inte saken värre.IMG_0506På ett så trevligt ställe och med så trevligt sällskap kan man stanna hur länge som helst. Vi blev kvar på restaurangen i nästan fyra timmar innan vi kände att tröttheten kom smygande. Jag är imponerad att Gemma klarar av att vara vaken så länge just nu när hon fortfarande är alldeles jet-lagged. Bra jobbat säger jag bara.1488757_10151986279295334_792832681_n
Ännu en väldigt fin kväll.

Leave a Reply

