Soon You’ll Grow

Idag var jag på kaffedate med något av det bästa sällskapet man kan ha, nämligen en liten bebis. Ja, Kimberly är ju faktiskt ett väldigt bra och roligt sällskap hon också (jag tar ingen för givet och jag utnyttjar inte mina vänner för att komma i närheten av bebisar), men en 6-månaders jättesöt bebis får väldigt enkelt min uppmärksamhet.IMG_0437 IMG_0439Kim kör multitasking genom att både mata sig själv och bebisen samtidigt, hon kommer bli en bra mamma hon.IMG_0440 IMG_0441Den sötaste älgen jag någonsin sett. Jag ska fråga var de har köpt den så att jag kan skaffa en åt mig själv.

Bebisar i alla ära, men mitt eftermiddagssällskap i form av den äldsta av mina tjejer var inte så dumt det heller. Efter ett besök hos optikern gick jag och Ella till Whole Foods för lite eftermiddagsmys medan regnet öste ner utanför. Denna mataffär (förutom alla “vanliga” matvaror de säljer) är att de har en restaurangdel där man kan komponera sina egna matlådor och där de också säljer ostar, bröd och bakverk. De har faktiskt mer färskt bröd och bakverk än vad ett riktigt bageri har. Det bästa är ändå att de en trappa upp har en bar(!) där man även kan sitta och äta sin mat.IMG_0442IMG_0444Man har utsikt över hela mataffären, vilket är praktiskt då man kanske får syn på något som man har glömt att handla.

Apropå mat var det ikväll återigen min tur att stå för middagen. Jag bestämde mig för att bjuda på det som IKEA har fått hela världen att tro (och kanske är det så, vad vet jag) är det mest svenska du kan äta: köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt. Det komiska är att köttbullarna faktiskt var köpta på IKEA.IMG_0446IMG_0448Då jag älskar potatis serverade jag utöver potatismoset vanliga hederliga kokta potatisar (mycket potatis i samma mening) som man kunde mosa ihop med såsen. Åh, det ger mig nästan rysningar i magen bara av att tänka på det. Dock får jag nog öva ett tag innan jag kan få den så god som min Pappa kan. Han får komma hit och visa var skåpet ska stå, eller skicka några matlådor på posten.

One comment

  1. hamidlifewall · March 20, 2014

    great pic

Leave a Reply

